رئیس کل دادگستری قزوین تاکید کرد؛

مبارزه قاطعانه با مفسدان اقتصادی؛ اولویت دستگاه قضا

۱۳۹۷/۰۳/۲۸ - ۱۶:۰۷:۴۶
کد خبر: ۷۱۹۳۲۴
مبارزه قاطعانه با مفسدان اقتصادی؛ اولویت دستگاه قضا
حجت الاسلام و المسلمین نورالله قدرتی گفت: استان قزوین با وجود شهرکهای صنعتی متعدد در زمینه اقتصاد توانایی بالایی دارد که با هرگونه فساد در این زمینه مبارزه می کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ حجت الاسلام و المسلمین نورالله قدرتی رئیس کل دادگستری استان قزوین در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: مبارزه با مفاسد اقتصادی یکی از سیاست های دستگاه قضایی است و استان قزوین با وجود شهرکهای صنعتی متعدد در زمینه اقتصاد توانایی بالایی دارد که با هرگونه فساد در این زمینه مبارزه می کنیم.

رئیس کل دادگستری قزوین با اشاره به اینکه دستگاه قضایی پناهگاه و ملجا مردم است؛ اضافه کرد: وظیفه دستگاه قضا فراهم کردن آسایش و امنیت مردم است.

قدرتی در خصوص نقش قضات در دستگاه قضایی بیان کرد: قضات باید همواره منصفانه و بی طرف به داوری بپردازند و از حب و بغض های شخصی و تمایلات عاطفی و سیاسی به دور باشند.

وی اعلام کرد: اولین همایش نقش دستگاه قضائی و رسانه در احیای حقوق عامه توسط دادگستری استان  قزوین برگزار می شود.

این مقام قضایی گفت: از جمله سیاست های قوه قضائیه کاهش جمعیت کیفری، مجازات های جایگزین حبس، گسترش اطلاعات حقوقی و قضایی مردم و کاستن مراحل دادرسی می باشد که این سیاست ها در دادگستری قزوین هم اجرا می شود.

حجت الاسلام قدرتی با اشاره به اینکه پیشگیری از وقوع جرم یکی از وظایف دادگستری است، عنوان کرد: احقاق حق و تحقق عدالت از دیگر وظایفی بوده که به این قوه واگذار شده و سایر قوا نیز باید در این زمینه کمک رسان دستگاه قضا باشند.

قدرتی در پایان افزود: سلامت دستگاه قضا سلامت تمامی دستگاه هاست و این دستگاه به عنوان محور و چشم ناظر حکومت اسلامی می باشد.

یکم تا هفتم تیرماه به نام هفته قوه قضائیه نامگذاری شده است که همزمان با شهادت آیت الله دکتر بهشتی می باشد.

 

 

نظر شما
پرونده ویژه