معاون فرهنگی اداره کل اوقاف استان قزوین:

۶ وقف جدید به ارزش ۱۰میلیارد ریال ثبت شد

۱۳۹۷/۰۳/۲۹ - ۱۳:۴۷:۰۵
کد خبر: ۷۱۹۶۹۹
۶ وقف جدید به ارزش ۱۰میلیارد ریال ثبت شد
حجت الاسلام سید مصطفی مجیدی گفت: در سال جاری ۶وقف جدید به ارزش ۱۰میلیارد ریال در استان قزوین به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین حجت الاسلام و المسلمین سید مصطفی مجیدی معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در خصوص وقفیات جدید در قزوین اظهار کرد: وقف های جدید شامل ۲باب منزل مسکونی و تجاری به ارزش ۱۰میلیارد ریال بوده که به نیت مسجد وقف شده است.

معاون فرهنگی اداره اوقاف قزوین عنوان کرد: یک باغ انگور به نیت کمک و حمایت از جامعه معلولان استان به ارزش یک میلیارد ریال در تاکستان توسط یکی از واقفان این شهرستان به ثبت رسیده است.

حجت الاسلام مجیدی خاطر نشان کرد: وقف یک واحد مسکونی در آوج به منظور فعالیت های قرآنی به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال، یک قطعه زمین در روستای ولی آباد به ارزش ۱۵۰میلیون ریال به نیت اموات و یک قطعه زمین در روستای جرخلو برای هزینه مسجد در شهرستان بوئین زهرا به ارزش ۲۰۰میلیون ریال از دیگر وقف های جدید ثبت شده در سال جاری است.

وی با تاکید بر اینکه جایگاه فرهنگ وقف باید با تبلیغ تقویت شود، افزود: با اطلاع رسانی های اندکی که هم اکنون انجام می شود، شاهد وقف های جدید با نیت های متفاوتی هستیم که با ترویج این فرهنگ می توان شاهد گسترش قابل توجه آن در آینده بود.

این مقام مسوول یادآور شد: وقف با نیت های روز، اعم از توسعه علم و فناوری، آموزشی و پژوهشی، قرآن، اهل بیت (ع)، ایتام، فقرا و مستمندان نیاز اساسی است که باید در راستای آن تلاش و تبلیغ کرد.

مجیدی با اشاره به ضرورت ابعاد وقف در جامعه، ابراز کرد: مسائل فرهنگی وقف باید به جامعه معرفی شود زیرا این مساله یکی از مؤلفه ‌های اجتماعی بوده و باید با استفاده از تمام امکانات و ابزارهای موجود آن را در جامعه ترویج داد.

وی نقش اصحاب رسانه را در خصوص فرهنگ وقف مهم دانست و تاکید کرد: امروز رسانه ها می توانند این فرهنگ را به درستی در بین آحاد مردم جامعه تبیین و گسترش دهند.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف استان قزوین در پایان اعلام کرد: براساس آخرین آمار اعلام شده، استان قزوین دارای یک هزار و ۷۰۰موقوفه است.

نظر شما
پرونده ویژه