رئیس دادگستری شهرستان قزوین:

آمار ورود زندانیان در قزوین ۱۰درصد کاهش یافت

۱۳۹۷/۰۴/۱۰ - ۱۲:۲۰:۱۶
کد خبر: ۷۲۴۲۲۱
آمار ورود زندانیان در قزوین ۱۰درصد کاهش یافت
حجت الاسلام حسین کثیرلو گفت: آمار ورودی زندانیان 10درصد و تعداد کل زندانیان نسبت به سال 95 ؛ 5درصدکاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ حجت الاسلام والمسلمین حسین کثیرلو رئیس دادگستری شهرستان قزوین با اشاره به سیاست کاهش جمعیت کیفری زندانیان اظهار کرد: با انجام اقداماتی از قبیل اعطای آزادی مشروط، اعطای ملاقات ها و مساعدت های به عمل آمده جهت آزادی زندانیان، خودداری از اعزام معتادین به زندان ها و اعزام و معرفی آنها به مراکز درمانی و بازپروری، بازدید قضات از زندان ها به صورت دسته جمعی و دوره ای جهت تعیین تکلیف زندانیان؛ حدود 10درصد از آمار ورودی زندانیان و 5درصد از تعداد کل زندانیان نسبت به سال95 کاهش یافته و بر آمار خروجی زندانیان افزوده شده است.

 رئیس دادگستری شهرستان قزوین خاطر نشان کرد: با اقدامات و راهکار هایی از قبیل استفاده از مجازات های جایگزین حبس، تخفیف مجازات و معافیت از آن، تعویق صدور حکم، تعلیق اجرای مجازات، اعطای مرخصی و اشتغال به کار زندانیان توانسته ایم شاهد کاهش ورودی به زندان باشیم.

حجت الاسلام کثیرلو افزود: برای اجرای سیاست های قوه قضاییه در خصوص محکومین مالی، مرتکبین جرائم غیر عمد و سبک و مساعدت در جهت رفاه زندانیان، دادگستری شهرستان قزوین نهایت تلاش خود را به کار گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: همچنین در جرائم مربوط به مواد مخدر 19درصد، سرقت 21درصد، جرائم علیه اشخاص 14درصد و در جرائم اخلاقی 6درصد آمار ورودی زندانیان کاهش یافته است.

رییس دادگستری شهرستان قزوین در پایان عنوان کرد: 21درصد از زندانیان به دلیل سرقت، 19درصد به علت حمل و نگهداری مواد مخدر، 14درصد به دلیل ارتکاب جرائم علیه اشخاص و 6درصد به علت ارتکاب جرائم اخلاقی و منافی عفت در زندان هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز