رئیس اتاق بازرگانی قزوین:

اقلیم کردستان عراق برای بازار صادرات کالا مناسب است

۱۳۹۷/۰۴/۱۳ - ۱۴:۳۷:۰۱
کد خبر: ۷۲۵۵۹۲
اقلیم کردستان عراق برای بازار صادرات کالا مناسب است
غلامرضا کشاورز قاسمی گفت: اقلیم کردستان عراق بازار مناسبی برای صادرات کالا و معاملات اقتصادی در میان کشورهای همسایه است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ غلامرضا کشاورز قاسمی رئیس اتاق بازرگانی قزوین در نشست مشترک با هیات تجاری اقلیم سلیمانیه عراق اظهار کرد: با وجود  تحریم از سوی دشمنان، اقلیم کردستان عراق در بین کشورهای همسایه بازار مناسبی برای صادرات کالا و معاملات اقتصادی و بازرگانی است و این منطقه به عنوان ناحیه ای شاخص مورد توجه جمهوری اسلامی ایران در اولویت قرار دارد.

این هیات در حوزه کشاورزی، مواد غذایی و دامداری فعالیت می کند و با ظرفیت های استان قزوین فرصت مناسبی برای مبادلات بیشتر اقتصادی با اقلیم کردستان عراق فراهم شده است.

رئیس اتاق بازرگانی قزوین با ابراز خرسندی از حضور تجار سلیمانیه در استان قزوین افزود: خوشبختانه این هیات با هدف ورود به مذاکرات بازرگانی وارد استان شده و عزم جدی دارد تا با تجار قزوین به تفاهم مشترک برسند.

کشاورز قاسمی یادآورشد: در مذاکرات حضوری باید ظرفیت ها، توانمندی ها و نیازهای اقتصادی مطرح شود تا هر تاجر و بازرگان بتواند با همتای خود وارد معاملات اقتصادی شده و به تفاهم و عقد قرارداد برسد.

وی تصریح کرد: انتقال دانش فنی، کشت فراسرزمینی در مذاکرات مستقیم می تواند مورد توجه قرار گیرد و موجب توافق مشترک شود.

این مسوول اضافه کرد: نشست مشترک با هیات تجاری اقلیم سلیمانیه عراق با حضور حبیب زاده رایزن بازرگانی ایران در عراق، یاسین معاون اتاق بازرگانی اقلیم کردستان عراق، کبیری معاون سازمان صنعت ومعدن استان قزوین، جمعی از تجار و بازرگانان ایرانی و هیات رئیسه اتاق بازرگانی قزوین در سالن اجتماعات سازمان صنعت قزوین برگزار شد.

در پایان این مراسم که هیات تجاری اقلیم کردستان عراق یک روز در استان قزوین اقامت داشتند، تفاهم نامه همکاری های مشترک اقتصادی و تجاری بین اتاقهای بازرگانی قزوین و سلیمانیه عراق منعقد شد.

اتاق بازرگانی 2

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز