رییس اداره ایمنی راهداری استان قزوین:

مدارس حاشیه راههای قزوین ایمن سازی می شود

۱۳۹۷/۰۴/۲۶ - ۱۰:۱۶:۵۵
کد خبر: ۷۳۰۰۹۳
مدارس حاشیه راههای قزوین ایمن سازی می شود
اسماعیل جعفری گفت: در راستای ارتقای ایمنی دانش آموزان؛ مدارس حاشیه راههای استان قزوین شناسایی و ایمن سازی می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ اسماعیل جعفری رییس ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین اظهار کرد: در راستای ارتقای ایمنی دانش آموزان مدارس حاشیه راههای استان قزوین شناسایی شده و عملیات ایمن سازی آن تا قبل از شروع سال تحصیلی جدید اجرایی می شود.

رییس اداره ایمنی راهداری قزوین ادامه داد: بخش عمده ای از تلفات و حوادث رانندگی در راه های کشور ناشی از خطاهای انسانی است، متاسفانه هر سال عده زیادی از هموطنان براثر این حوادث جان خود را از دست می دهند اما در استان قزوین طی سالهای اخیر با تمهیدات لازم شاهد کاهش حوادث و تلفات رانندگی بوده ایم.

جعفری با بیان اینکه آموزش در دوران کودکی و نوجوانی بسیار ماندگار است، خاطر نشان کرد: در این طرح که تا پایان سال تحصیلی ادامه دارد دانش آموزان مدارس مشمول طرح در دو بخش فیزیکی و آموزشی ایمن سازی می شوند.

وی بیان کرد: طرح ایمن سازی با هدف ارتقای سطح دانش ترافیکی دانش آموزان مدارس حاشیه راه های استان که به لحاظ احتمال بروز حوادث ترافیکی در معرض خطر بیشتری هستند همه ساله از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین اجرا می شود.

این مسوول عنوان کرد: با توجه به قرار گرفتن برخی از مدارس در حاشیه راهها و تردد دانش آموزان در مسیر مدرسه و تردد خودروها در جاده‌ها و بروز تصادفات ناشی از عدم آگاهی و عدم رعایت موارد ایمنی توسط دانش‌آموزان هر ساله مدارس واجد شرایط فوق شناسایی و تحت پوشش و آموزش قرار می‌گیرند.

رییس اداره ایمنی راهداری قزوین اضافه کرد: مدارسی که در حاشیه راه‌ ها قرار دارند و دانش آموزان ناگزیر به عبور از عرض جاده یا کنار جاده ‌های پر تردد می باشند شناسایی و فضای اطراف مدارس با انواع تابلو‌ها و تجهیزات هشداردهنده تجهیز می شود.

جعفری تاکید کرد: با اجرای موفقیت آمیز طرح ایمن سازی مدارس حاشیه راهها در سنوات گذشته و همچنین هماهنگی های به عمل آمده با دستگاه های ذیربط به ویژه پلیس راه و اداره کل آموزش و پرورش استان، در سال جاری هم مسیر ایمنی برای تردد دانش آموزان در این مناطق فراهم شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز