رییس دادگستری شهرستان قزوین خبر داد؛

کاهش ۲۰درصدی پرونده های حقوقی در قزوین

۱۳۹۷/۰۴/۲۶ - ۱۰:۴۳:۱۶
کد خبر: ۷۳۰۱۰۶
کاهش ۲۰درصدی پرونده های حقوقی در قزوین
حجت الاسلام والمسلمین حسین کثیرلو از کاهش 20درصدی پرونده های حقوقی در استان قزوین در سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ حجت الاسلام والمسلمین حسین کثیرلو رییس دادگستری شهرستان قزوین اظهار کرد: آمار پرونده های حقوقی در اول دوره سال 95، 2403فقره بوده که نسبت به اول دوره سال 96، به 472فقره کاهش داشته است که نشان دهنده کاهش 20درصدی پرونده های حقوقی در سال گذشته است.

حجت الاسلام کثیرلو اضافه کرد: طی دو سال اخیر موجودی پرونده های محاکم خانواده و همچنین دادگاه های انقلاب قزوین به ترتیب 19 و 9درصد کاهش داشته است.

رییس کل دادگاه های عمومی و انقلاب قزوین افزود: بیشترین دعاوی حقوقی مطرح شده در سال 96 به ترتیب مطالبه وجه، اعسار از پرداخت محکوم به، هزینه های دادرسی و درخواست صدور اجراییه در مورد آراء هیات های حل اختلاف کارگری و کارفرمایی بوده است.

وی در ادامه تصریح کرد: در دادگاه های کیفری شعبه 2 نیز بیشترین اتهامات به ترتیب رانندگی بدون پروانه، توهین و سرقت می باشد و نگهداری مواد مخدر و روان گردان، استعمال و حمل مواد مخدر نیز بیشترین فراوانی را داشته است.

این مقام قضایی عنوان کرد: جهت کمک به محکومین مالی و ایجاد تعامل با ستاد دیه برای اعطای تسهیلات به مرتکبین جرائم غیر عمد به خصوص تصادفات رانندگی اقدامات متعددی صورت گرفته که همین امر موجب کاهش 6درصدی پرونده های تصادفات در دادگستری شهرستان قزوین شده است.

رییس دادگستری شهرستان قزوین خاطر نشان کرد: احکام محکومیت صادره در دادگستری شهرستان قزوین 5درصد افزایش داشته که این آرا با کیفیت مطلوب و با رعایت موازین شرعی و قانونی صادر شده است.

حجت الاسلام کثیرلو ادامه داد: در نشست های قضایی با طرح و حل بعضی مسائل قضایی، برگزاری جلسات و آموزش هایی به منظور استحکام بخشیدن به آرای صادره تلاش شده است تا نقض آرا کاهش یابد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز