معاون وزیربهداشت و درمان:

۴۸هزار نفر در استان قزوین تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند

۱۳۹۷/۰۴/۲۷ - ۱۲:۵۹:۱۱
کد خبر: ۷۳۰۶۴۳
۴۸هزار نفر در استان قزوین تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند
طاهر موهبتی گفت: 40میلیون نفر در کشور و 48هزار نفر در استان قزوین تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ طاهر موهبتی معاون وزیربهداشت و درمان ساعتی پیش در دیدار با استاندار قزوین با بیان این مطلب اظهار کرد: در استان قزوین  به علت  صنعتی بودن منطقه از یک میلیون و 300هزار نفر جمعیت؛ 480هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

 وی ادامه داد: بیشترین جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت را در کشور؛ روستاییان با جمعیت 22میلیون نفر تشکیل می دهند.

 رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور در ادامه بیان کرد: در حال حاضر از 40میلیون جمعیت تحت پوشش 34میلیون نفررا اقشار کم درآمد تشکیل می دهد که بصورت رایگان درمان می شوند و به خاطر وضعیت اقتصادی آنها درصدد خارج کردن آنها از این حمایت نیستیم.

موهبتی بر ضرورت هدفمند کردن جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت در کشور تاکید کرد و افزود: این پروسه حمایت در کشور باید در مسیر هدفمند قرار گیرد و صرفا اقشار کم درآمد بصورت رایگان تحت درمان قرار گیرند و افراد متمول هزینه های درمان و حق بیمه را بپردازند.

رییس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان بیمه سلامت کشور ادامه داد: در حال حاضر صندوق های کارکنان دولت و سایراقشار در استان ها زیر نظر بیمه سلامت به فعالیت مشغول هستند و نرخ رشدشان نسبت به سال های گذشته روند کاهش را نشان می دهد.

وی ادامه داد: ما در بخش دارویی در استان های کشور به روز هستیم و با دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات درمانی استان ها نیز تفاهم نامه هایی را منعقد کرده ایم.

معاون وزیر بهداشت و درمان میانگین دریافت مطالبات ما در بخش های دولتی و خصوصی در حال حاضر از 13ماه به 6ماه کاهش یافته است و مدیریت هزینه ها به روند تامین سلامت و وضعیت درمانی مردم نیز خدشه ای وارد نمی کند.

وی وضعیت خدمات دهی درمانی را به مردم در کشور خوب ارزیابی کرد و افزود: با بررسی هایی که در وضعیت خدمات رسانی درماتی و وضعیت تامین سلامت 19کشور پیشرفته دنیا انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم که در ایران سرعت و کیفیت این امر بیشتر می باشد.

رییس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان بیمه سلامت کشور بر ضرورت برون سپاری برخی از خدمات بخش درمان از بخش دولتی به بخش خصوصی تاکید کرد و افزود: سعی داشتیم حداکثر خدمات بخش درمان را از طریق دفاتر پیشخوان به مردم ارایه کنیم و در بخش هایی که امکان برون سپاری دارد نیز این امر را اجرایی خواهیم کرد.

وی بر ضرورت اطلاع رسانی به مردم در خصوص عدم مصرف بی رویه دارو توسط رسانه ملی و سایر رسانه های جمعی تاکید کرد و گفت: مدیریت مصرف دارو، نظام ارجاع و پرهیز از مصرف خودسرانه از راهکارهایی است که سلامت مردم را تضمین خواهد کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز