استاندار در کارگروه اشتغال:

آمار کاذب اشتغال ندهید

۱۳۹۷/۰۵/۲۳ - ۱۲:۳۰:۱۰
کد خبر: ۷۴۰۶۸۷
آمار کاذب اشتغال ندهید
استاندار قزوین خواستار ارائه آمار صحیح اشتغال و عدم ارائه آمار کاذب در این زمینه از سوی مسئولان شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در کارگروه اشتغال استان قزوین ضمن تشکر از پیگیری و حضور مدیران دستگاه‌ های اجرایی در جلسه کارگروه اشتغال اظهار کرد: در ارائه آمار و ارقام اشتغال‌ زایی از سوی مسئولان باید ضمن بررسی آمار صحیحی در اختیار مردم قرارداده شود و از ارائه آمار کاذب جلوگیری شود.

زاهدی خاطرنشان کرد: بانک‌ ها باید در پرداخت تسهیلات دقت بالایی داشته باشند چراکه ما به دنبال آمار واقعی هستیم.

 وی اضافه کرد: در حال حاضر تفاوت‌ هایی بین پرداخت تسهیلات و ایجاد اشتغال وجود دارد، بنابر این چنین بررسی‌ هایی نشان خواهد داد که چگونه عمل کرده‌ ایم؛ ضمن اینکه می‌ بایست در مناطق کمتر توسعه‌ یافته مانند آوج فعالیت خود را گسترده‌ تر کنیم.

زاهدی با تاکید بر لزوم همکاری دستگاه‌ های اجرایی با بانک‌ ها خاطر نشان کرد: دستگاه‌ های اجرایی موظف هستند به استعلامی که بانک‌ ها درخواست می‌ دهند پاسخگو باشند.

وی افزود: در خصوص طرح‌ های اشتغال‌ زایی فراگیر باید اطلاع‌ رسانی وسیع‌ تری صورت بگیرد ضمن اینکه سرمایه‌ گذارانی که به بانک معرفی می‌ شوند اگر کارشان را نیمه‌ کاره رها کردند باید اعلام شود تا پرونده آن‌ ها از پیگیری خارج شود.

استاندار قزوین در پایان سخنان خود تصریح کرد: با اینکه استان قزوین نسبت به خیلی دیگر از استان‌ ها در حوزه اشتغال وضعیت مناسبی دارد اما اگر کم‌ توجهی از سوی دستگاه‌ ها و بانک‌ ها اتفاق بیفتد شرایط فعلی افول کرده و به مشکل بر می‌ خوریم.

در ادامه جلسه حبیبی معاون هماهنگی و اقتصادی با اشاره به طرح‌ های فراگیر خاطرنشان کرد: در پیگیری طرح‌ های ملی توسط استاندار با بانک‌ های کشوری مذاکراتی صورت گرفته و رقم‌ های قابل‌ توجهی اخذ شده است.

وی ادامه داد: به‌ عنوان‌ مثال اخیراً از صندوق توسعه ملی برای دو واحد که طرح‌ های قابل‌ توجهی هم داشتند اعتبارات ۵۰میلیارد تومانی توسط استاندار اخذ شده است.

حبیبی گفت: تا پایان مرداد ماه گزارش عملکرد دستگاه‌ های اجرایی، فرمانداران را در حوزه‌ های تولید، اعطای تسهیلات و اشتغال اخذ خواهیم کرد.

وی هشدارداد: دستگاه‌ هایی که بی‌ توجهی می‌ کنند را شناسایی و به استاندار معرفی می‌ کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز