معاون توسعه روستایی نهاد ریاست جمهوری:

استارت آپ ها حاصل تلاش ایده پردازان است

۱۳۹۷/۰۶/۱۴ - ۱۱:۱۲:۵۰
کد خبر: ۷۴۹۶۴۷
استارت آپ ها حاصل تلاش ایده پردازان است
معاون توسعه روستایی نهاد ریاست جمهوری استارت آپ ها را حاصل تلاش، خلاقیت و مشارکت جمعی ایده پردازان و به چالش کشیدن مغز دانست.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ سید ابوالفضل رضوی در آیین اختتامیه نخستین رویداد استارت آپی روستایی منطقه یک کشور در قزوین اظهار کرد: استارت آپ ها را باید حاصل تلاش، خلاقیت و مشارکت جمعی ایده پردازان و به چالش کشیدن مغز دانست.

وی افزود: عامل موفقیت استارت آپ ها، تشخیص نیازهای آینده و پاسخگویی به آنهاست.

این مقام مسئول اظهار داشت: خلاقیت و تفکر هرچه باشد ارزشمند است اما میزان ارزش آن متفاوت است تا جایی که گاهی اوقات یک لحظه فکر کردن به اندازه هزار ساعت جلو رفتن است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری در ادامه با بیان اینکه حرکت در این حوزه به معنای رو به جلو بودن و آینده را پیش بینی کردن و به نیازهای آن پاسخ گفتن است، افزود: استارت آپ یعنی اینکه از 24ساعت زمان در اختیار خود به اندازه 240ساعت بهره ببریم.

رضوی با اشاره به ارزشمند بودن تفکر و جایگاه آن در پیشبرد اهداف رویدادهای استارت آپی، اظهار داشت: در مذهب نیز اگر تفکر نباشد تقلید هم ارزش ندارد و به همین خاطر در اصول دین تقلید جایز نیست بنابراین اصل تفکر بسیار ارزشمند بوده و از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

وی با بیان اینکه امام راحل درباره رزمندگان ما فرمودند این ها ره صدساله را یک شبه طی کردند، افزود: برای توسعه کشور و خدمت بهتر به مردم در ابعاد مختلف با اتکا به روش های استارت آپی نیز می توان در زمانی کم و محدود شتابان و بسیار رو به جلو حرکت کرد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود یکی از مشکلات پیش روی توسعه کشور را بی توجهی به آینده نگری در گذشته دانست و گفت: یکی از معضلات ما این است که مشکلات روز را می خواهیم در حال همان مقطع حل کنیم در صورتی که باید در گذشته برای آنها فکر و تدبیر می کردیم.

رضوی اظهار داشت: متاسفانه خیلی از مدیران ما مشکلات را در حال می بینند و توجهی به آینده و نیازهای آن ندارند که این به معنای درجا زدن است.

این مسئول با بیان اینکه مشکلات اقتصادی امروز کشور تنها با فریاد زدن حل نمی شود، اظهار داشت: باید مسئولان دهه 70 مسایل مربوط به امروز را پیش بینی و برای آن برنامه ریزی می کردند.

وی اظهار داشت: مدیران باید از نسلی باشند که مشکلات فردا را تشخیص دهند چرا که در غیر این صورت مسایل و معضلات جامعه بر روی هم تلمبار شده و حل کردن آنها دشوار می شود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری، مشارکت را شرط دوم دستیابی به توسعه پایدار دانست و گفت: در دوران هشت سال دفاع مقدس نیز نتیجه توجه به این موضوع را دیدیم و با اتکا به آن توانستیم بر قدرتمندان دنیا که علیه ما همدست شده بودند، غلبه کنیم.

نخستین رویداد کسب و کار آینده روستایی منطقه یک کشور (استارت آپ ویکند) با حضور استان های گیلان، مازندران، اردبیل، زنجان و به میزبانی قزوین با ارایه 150طرح و ایده مربوط به امور روستاها در سالن آمفی تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی این شهر از دهم شهریور ماه جاری در حال برگزاری بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز