مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین:

حمایت قضایی از دختران آسیب دیده ضروری است

۱۳۹۷/۰۶/۱۸ - ۱۱:۵۹:۳۱
کد خبر: ۷۵۱۰۵۰
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین، حمایت قضایی از دختران آسیب دیده را ضروری دانست.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛  معصومه مرادیان مشاور استاندار و مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین در مراسم افتتاح نخستین مرکز حمایت های روانی و اجتماعی دختران و خانواده که با حمایت بهزیستی قزوین ایجاد شده، گفت: دختران در معرض آسیب یا آسیب دیده علاوه بر حمایت های مددکاری و مشاوره ای در بسیاری از موارد نیازمند خدمات و ورود دستگاه قضا برای حل اساسی مشکلات خود هستند.

وی تاکید کرد: خلا وجود چنین مرکزی به منظور حمایت از دختران در معرض آسیب از گذشته های دور در قزوین به شدت احساس می شد که راه اندازی آن بارقه امیدی در دل دختران جوان قزوین ایجاد کرد.

این مقام مسئول گفت: امروزه بسیاری از دختران جامعه در معرض آسیب های مختلف اجتماعی قرار داشته و خشونت های خانوادگی به طور تقریبی در برخی مناطق خاص و آسیب خیز نهادینه شده به گونه ای که بسیاری از افراد جامعه با آن به صورت موضوعی عادی برخورد می کنند.

مرادیان در ادامه با بیان اینکه امیدواریم این مرکز در کنار مددکاری و مددرسانی به دختران در معرض خشونت و آسیب، آموزش آنها را نیز در دستور کار خود قرار دهد، اظهار داشت: برای تاثیرگذاری هرچه بیشتر و بهتر چنین مراکزی باید بستر مناسب هم برای شناساندن آن به جامعه و هم توجه سیاستمداران و سیاستگذاران استان فراهم شود تا این مراکز به عنوان نقاط مهم حمایت از دختران تلقی شود.

این مسئول یادآور شد: در عین حال حمایت های قضایی هم باید از دختران این نوع مراکز صورت گیرد زیرا تنها مراجعه، طرح آسیب و مشاوره و نیز بازگرداندن دختران به محل خانواده بدون حل مشکلات اصلی، فایده ای نخواهد داشت.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین افزود: همکاری با آموزش و پرورش نیز زمینه قوی و مفیدی در شناساندن این گونه مراکز به شمار می رود زیرا بسیاری از دانش آموزان دختر دچار خشونت در خانواده هستند و باید مورد حمایت قرار گیرند.

وی اضافه کرد: تغییر و تحول اساسی در نگاه به دختران تاکنون اتفاق نیفتاده و کارهای انجام شده هم عمقی و اساسی نبوده و امیدواریم این مرکز در تجمیع اهداف و خدمات به دختران آسیب دیده موفق عمل کند.

مرادیان همچنین خواستار ایجاد مراکز مشابهی ویژه زنان و کودکان در معرض آسیب و همکاری تنگاتنگ این سه حوزه شد و افزود: در کنار این خدمت، بهزیستی در زمینه تاسیس مراکز اورژانس اجتماعی نیز بسیار موفق عمل کرده و در موارد مختلف از جمله مساله اخیر در خصوص جلوگیری از ازدواج دختر 9 ساله در یکی از نقاط قزوین نشان داد تا چه حد در حل مسایل دختران موفق است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز