طی مراسمی با حضور مسئولان صورت گرفت؛

نواخته شدن زنگ غنچه ها و شکوفه ها در مدارس قزوین

۱۳۹۷/۰۷/۰۱ - ۱۰:۰۵:۰۲
کد خبر: ۷۵۵۸۷۳
نواخته شدن زنگ غنچه ها و شکوفه ها در مدارس قزوین
زنگ غنچه ها و شکوفه ها طی مراسمی با حضور مسئولان در مدارس قزوین به صدا درآمد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ در مراسمی با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان  قزوین و مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو قزوین، زنگ غنچه ها و شکوفه ها همزمان با سراسر کشور به صورت نمادین در دبستان شهید مسعود پرویز  به صدا درآمد.

با نواخته شدن زنگ غنچه ها و شکوفه ها 21هزار دانش آموز ابتدایی و پیش دبستانی وارد کلاس های درس شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در این مراسم ضمن تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان و یاران باوفایش  اظهار داشت: دوره ابتدایی دانش آموزان از جایگاه والایی برخوردار است چراکه خاستگاه اساسی نظام آموزش پرورش است و برای توسعه یک کشور این مقطع تحصیلی خیلی مهم است تا با تربیت و آموزش دانش‌آموزان، سبب پیشرفت و خلاقیت در کشور باشیم.

سالار قاسمی گفت: ایران آباد نیازمند آن است که خانه و مدرسه باهم در پرورش دانش آموزان مشارکت کنند و در این مسیر ، خانواده‌ ها باید پشتوانه اولیا مدرسه باشند.

وی، گام‌ های استوار و بلند دانش آموزان امروز برای رسیدن به موفقیت و پیروزی را نیازمند نظارت و همراهی خانواده به‌ ویژه مادران دانش آموزان دانست و تصریح کرد: در آیین جشن شکوفه‌ ها، کلاس اولی‌ ها ضمن آشنایی با محیط مدرسه با معلمان و مدیران مدرسه در فضایی شاد و مفرح آشنا می‌ شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین خاطرنشان کرد: امروز با همدلی و همکاری سه عنصر دانش‌آموز، خانواده و مدرسه، اتحادی بر اساس دانایی، توانایی و هدایت شکل می‌ گیرد.

قاسمی اذعان کرد: این جشن که به منظور آشنا شدن هر چه بیشتر دانش آموزان با محیط رسمی مدرسه در هر سال و یک روز قبل از اول مهر برگزار می شود، امسال هم کلاس اولی ها در روز 31شهریور ماه وارد مدرسه شدند تا حال و هوای مدرسه را بیشتر بشناسند.

وی ادامه داد: جشن شکوفه‌ ها، جشن تولد کودکانی است که باید  در مدرسه قاعده و قانون  زندگی با کودکان دیگر را فراگرفته و تمرین کنند.

سال تحصیلی دانش آموزان سایر مقاطع تحصیلی نیز از امروز اول مهر ماه به طور رسمی آغاز و 245هزار و 870دانش آموز وارد مدارس استان می شوند.

شعار سال تحصیلی جدید از سوی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با عنوان تحول بنیادی، عالی مدیریتی، نشاط تربیتی و مهارت های زندگی انتخاب شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز