استاندار قزوین:

پیاده روی اربعین خود جوش برگزار شود

۱۳۹۷/۰۷/۲۲ - ۱۲:۱۱:۳۹
کد خبر: ۷۶۴۳۸۵
پیاده روی اربعین خود جوش برگزار شود
استاندارقزوین خواستار برگزاری مردمی و خودجوش همایش پیاده روی اربعین شد و همایش پیاده روی اربعین رایک حرکت بزرگ مذهبی و مردمی دانست.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ "عبدالمحمد زاهدی" استاندار قزوین در دیدار با اعضای ستاد اربعین استان که در استانداری قزوین برگزار شد، گفت: همایش پیاده روی اربعین حسینی باید به صورت مردمی و خودجوش برگزار و مداخله دستگاه های دولتی در آن به حداقل برسد.

وی با بیان این مطلب افزود: همواره حرکت بزرگ دینی و مذهبی اربعین حسینی به شیوه سنتی، خودجوش و مردمی برگزار شده است و باید تلاش کرد این شیوه برگزاری با مداخله دستگاه های دولتی تغییر نکند.

زاهدی خاطر نشان کرد: امسال حضور پررنگ مردم در این همایش با توجه به مسایل منطقه ای و تهدیدات استکبار جهانی بسیار مهم است و باید با برگزاری باشکوه این مراسم نشان داد تهدیدات استکبار جهانی بی تاثیر بوده است.

وی با بیان اینکه باید بر خدمات بهداشتی و درمانی این مراسم نیز تمرکز کرد افزود: طی این مراسم موکب های بسیاری به امر تغذیه و اسکان زائران توجه می کنند و باید از ارائه خدمات بهداشتی، درمانی و مدیریتی طی این مراسم نیز غافل نشد.

این مسئول با تاکید براینکه باید میزبانی زوار اربعین حسینی به عراقی ها واگذار شود، ادامه داد: باید مراقب بود در ارایه خدمات به زائران این مراسم میان موکب های ایرانی و عراقی دوگانگی به وجود نیاید و زمینه سوء استفاده دشمنان فراهم نشود.

زاهدی ادامه داد: برای حل مشکلات اربعین حسینی از جمله تامین اتوبوس های ناوگان حمل و نقل عمومی همکاری لازم صورت خواهد گرفت و مکاتبات لازم با مراجع بالادستی برای رفع کمبود دستگاه های اتوبوس پیگیری خواهد شد.

در ادامه این جلسه سایر اعضای کمیته ستاد مردمی اربعین اقدامات کمیته های متبوع زیر نظر خود را گزارش دادند.

ستاد اربعین حسینی در استان با 15 کمیته فعالیت خود را آغاز کرده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز