معاون سیاسی و اجتماعی استاندار عنوان کرد:

کاهش هزینه های بیمارستانی دستاورد تحول نظام سلامت

۱۳۹۷/۰۷/۲۹ - ۱۲:۱۳:۱۵
کد خبر: ۷۶۷۲۱۱
کاهش هزینه های بیمارستانی دستاورد تحول نظام سلامت
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار قزوین مهم ترین دستاورد طرح تحول نظام سلامت را کاهش هزینه های بیمارستانی عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ علیرضا آشناگر معاون سیاسی و اجتماعی استاندار قزوین در مراسم بزرگداشت هفته بیمه سلامت، مهمترین دستاورد طرح تحول نظام سلامت را افزایش سطح رضایت مردم از هزینه‌های بیمارستانی دانست و گفت: البته طی ماه‌های گذشته مشکلاتی در راستای اجرای این طرح روی داده که امیدواریم با همکاری دولت و مجلس شورای اسلامی شاهد رفع آن باشیم.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار قزوین افزود: اجرای این طرح همچنین پدیده زیرمیزی را در مراکز درمانی کاهش داد.

وی تامین امنیت و ارتقای سلامت را از وظایف مهم نظام حاکمیتی دانست و گفت: بهداشت و درمان، رفاه، حفاظت مالی از بیمه شدگان، تخصیص منابع و زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی از جمله وظایفی هستند که دولت در جهت حفاظت و ارتقای سطح سلامت مردم برعهده دارد.

این مقام مسئول اضافه کرد: در راستای عمل به همین وظایف بود که دولت یازدهم اجرای طرح تحول نظام سلامت را به عنوان دستاوردی بزرگ در پاسخ به دغدغه‌های مردم نسبت به هزینه‌های بالای خدمات بیمارستانی اجرایی کرد که علاوه بر تامین تجهیزات پزشکی و بیمارستانی در کاهش پدیده زیرمیزی نیز موثر واقع شد.

آشناگر بیمه های همگانی سلامت و ایرانیان را برای افرادی که رابطه استخدامی با دولت و یا بخش خصوصی ندارند را از دیگر اقدامات دولت در نظام سلامت عنوان کرد و یادآور شد: ارزان کردن خدمات درمانی برای مردم کاری بسیار پرهزینه بوده و با توجه به محدودیت های مالی، دولت با تمام توان خود جهت حفظ و تقویت آن می کوشد.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی بیمه ها و وزارت بهداشت در ماه های اخیر، تاکید کرد: با وجود چنین مشکلاتی، ایجاد محدودیت در خدمات راهکار موثری برای حل مسایل نبوده و باید برای آن رویکرد جدیدی اتخاذ شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه بیمه همگانی سلامت و تامین خدمات درمانی با هزینه های دولت، ابتکار ایران نبوده و هم اکنون در بسیاری از کشورهای موفق دنیا و حتی کشور تحریم شده‌ای مانند کوبا نیز در جریان است، تصریح کرد: بنابراین نباید با کوچکترین اتفاقی در این مسیر از نیمه های راه به شیوه قبلی بازگشت.

وی گفت: ارزان سازی و ارایه خدمات عادلانه در نظام سلامت از وعده‌های مهم دولت و نیز از اهداف سند چشم انداز کشور است که باید با کمک دولت و مجلس تحقق یابد.

آشناگر با تاکید بر اینکه با اتخاذ رویکردهای جدید باید به منابع جدیدی برای ارایه بیمه تکمیلی فکر شود، افزود: با یافتن شیوه‌های جدید برای گسترش بیمه‌های تکمیلی به غیر از کارکنان دولتی و بخش خصوصی، هم می توان به افزایش رقابت‌ها کمک کرد و هم از حجم مراجعات به بیمارستان های بخش دولتی جلوگیری کرد.

در پایان این مراسم از 17تن از پزشکان اداره کل بیمه سلامت استان قزوین تجلیل به عمل آمد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز