مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین:

طرح ملی "مجازیار" در قزوین اجرا می شود

۱۳۹۷/۰۸/۱۳ - ۱۲:۳۳:۳۸
کد خبر: ۷۷۲۲۶۶
طرح ملی مجازیار در قزوین اجرا می شود
مریم بیدخام گفت: طرح ملی "مجازیار" با مضمون صیانت از خانواده ها در فضای مجازی در قزوین اجرا می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ مریم بیدخام مدیرکل دفتر دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین اظهارکرد: طرح ملی "مجازیار" با مضمون صیانت از خانواده‌ها در فضای مجازی در قزوین اجرا و در چارچوب  اجرای این طرح بیش از بیست هزار نفر از شهروندان با اولویت کارمندان دولت و خانواده آنها، سازمانهای مردم نهاد  تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه سواد رسانه ای، مهارتی است که لازم می‌ باشد عموم شهروندان در کنار استفاده از رسانه تعاملی، به آن مجهز شوند افزود: با توجه به فاصله اطلاعاتی و مهارتی بین  نوجوانان و جوانان با والدین از یکسو و تنوع و تخصصی شدن رسانه‌های جدید از سوی دیگر، ارتقای مهارت‌های سواد رسانه‌ای ضروری است .

این مقام مسئول ضمن اعلام اینکه  در حال حاضر از سواد رسانه‌ای، به عنوان سواد جدید یاد می‌شود اظهار کرد: با افزایش سطح دسترسی به فضای مجازی، آسیب‌های اجتماعی نوپدید در جامعه بروزکرده که میزان سواد رسانه‌ای کاربران، در کاهش این نوع آسیب ها  موثر است.

بیدخام هدف از استفاده از این نرم افزار را در راستای  افزایش آگاهی مخاطبان استان نسبت به تاثیر رسانه‌ها برای برخوردفعالانه و هوشمندانه با رسانه‌ها، آموزش مهارتهای مرتبط با تجزیه و تحلیل پیام‌های رسانه‌ای و ارزیابی محتوایی آنها بیان کرد .

وی با بیان اینکه توانمندسازی آحاد جامعه بخصوص خانواده‌ها در مقابل تهدیدها و خطرات جانبی فناوری جدید ضروری به نظر می‌رسد اظهار کرد: در واقع می‌توان گفت افزایش سواد رسانه‌ای مخاطبان به یک ضرورت در سیاستگذاری‌های فرهنگی تبدیل و در همین راستا نرم افزاری تحت عنوان "مجازیار"طراحی شده است.

این مقام مسئول افزود: نرم افزار تلفن همراه مجازیار فرصتی است که با کمک آن می‌توان دنیای مجازی را شناخت و در این نرم افزار مخاطب در فضایی پویا، جذاب و متنوع می‌تواند از طریق ویدیو، پادکست، عکس نوشت و غیره آموزشهای لازم و مورد نیاز را دریافت کند.

بیدخام ادامه داد: این طرح توسط دفتر امور اجتماعی فرهنگی استانداری با همکاری سازمان امور اجتماعی کشور در استان اجرا می شود.

اپلیکیشن مجازیار یک دوره آموزشی جامع برای صیانت از خانواده‌ها در فضای مجازی می‌باشد که  توسط سازمان اجتماعی وزارت کشور در  سراسر کشور در حال اجرا می باشد.

 دسترسی به این نرم افزار از طریق سایت www.majazyar.ir و یا دانلود اپلیکیشن امکان پذیر است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز