به همت متخصصان داخلی صورت گرفت؛

ساخت چاپگر ۳ بعدی در نیروگاه شهیدرجایی

۱۳۹۷/۰۸/۱۴ - ۱۴:۲۱:۴۸
کد خبر: ۷۷۲۶۶۹
ساخت چاپگر ۳ بعدی در نیروگاه شهیدرجایی
به همت متخصصان داخلی چاپگر 3بعدی با قابلیت ساخت قطعات پلیمری در نیروگاه شهیدرجایی ساخته شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، یک دستگاه چاپگر 3بعدی با قابلیت ساخت قطعات پلیمری از سوی مدیر امور ابزار دقیق نیروگاه بخار، طراحی و ساخته شد.

به گفته سازنده‌ این دستگاه، ماده اولیه برای ساخت قطعات مورد نیاز، انواع پلیمرهایی است که نقطه دمای ذوب آنها تا 300درجه سانتی گراد بوده و با استفاده از آن می‌توان، انواع قطعات پلیمری مانند چرخ دنده‌ ها، فن‌های خنک کاری و ... به ابعاد 20سانتی متر مکعب را تولیدکرد.

محمد پژوهش مدیر امور ابزار دقیق نیروگاه، هدف از ساخت این دستگاه را راه اندازی تجهیزاتی دانست که به دلیل آسیب و یا اشکال ایجاد شده در قطعات کوچک پلیمری آن، قادر به ادامه کار نبوده و از مسیر فعالیت خارج شده‌اند که باید برای راه اندازی این تجهیزات، از طریق ساخت قالب و یا با استفاده از تکنیک‌های ماشین کاری، این قطعات را تولید کرد.

 ساخت قالب و یا بکارگیری تکنیک‌های ماشین کاری، شامل صرف هزینه‌های زیادی می‌شود که تنها برای تولید انبوه قطعات، کاربرد دارد.

 بنابراین تولید یک یا چند قطعه به روش‌های یاد شده، مقرون به صرفه نخواهد بود که در چنین مواردی می‌توان از چاپ گر 3بعدی استفاده کرد.

چاپگر 3بعدی ساخت نیروگاه شهیدرجایی، در هجدهمین نمایشگاه بین الملی صنعت برق ایران که از یازدهم تا چهاردهم آبان در محل نمایشگاه‌های دائمی تهران در حال برگزاری است در معرض نمایش قرار داده شده است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز