نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی:

موفقیت آبفای قزوین در مهار بحران آب

۱۳۹۷/۰۸/۲۰ - ۱۱:۲۰:۱۸
کد خبر: ۷۷۴۴۵۰
موفقیت آبفای قزوین در مهار بحران آب
نماینده مردم شهرستانهای قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی عملکرد آبفای قزوین در مهار بحران آب را موفقیت آمیز ارزیابی کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ "سیده حمیده زرآبادی" نماینده مردم شهرستانهای قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی در دیدار از شرکت آبفای قزوین و حضور در شورای معاونین و مدیران این شرکت گفت: اقدامات صورت گرفته در حوزه تامین و توزیع آب شرب به ویژه حفر، تجهیز و بهره برداری از ۱۰حلقه چاه آب شرب برای عبور از بحران کم آبی در تابستان جاری مطلوب بود.

وی افزود: خوشبختانه عملکرد شرکت در انجام پروژه‌ها نشان دهنده این است که آب و فاضلاب استان در انجام پروژه‌ها پیگیر بوده و برای اجرای آن منتظر اعتبارات نمی‌ ماند.

این نماینده مجلس در خصوص آبرسانی به شهرها و روستاهای استان از سد طالقان تصریح کرد:  اجرای این پروژه به عنوان یک راهکار اصولی، بایستی جدی گرفته شود.

وی در خصوص مشکلات بافت فرسوده و شکستگی شبکه و پیامدهای آن گفت: دستگاهها از جمله شهرداری، نظام مهندسی و استانداری بایستی پای کارآمده و همه تقصیرها متوجه شرکت آبفای استان نشود و برای رفع مشکلات این محدوده نیازمند تعامل و ارتباطات میان دستگاهی هستیم.

زرآبادی در ادامه اضافه کرد:  موضوع بازآفرینی شهری در بافت فرسوده باید با جلسات منظم و ارائه مصوبات و دستورالمعل‌های لازم الاجرا و نیز استفاده صحیح از اعتبارات ملی با حضور نمایندگان مجلس با جدیت پیگیری شود.

وی در خصوص احداث ساختمان جدید ستاد شرکت آب و فاضلاب استان هم گفت: احداث این ساختمان ضروری بوده و نیازمند نگاه استانی است.

در پایان زرآبادی از ساختمان دردست ساخت ستاد شرکت آب و فاضلاب استان قزوین در خیابان سعدی، لوله گذاری خط انتقال آب در شهرک هفت سنگان، اجرای شبکه فاضلاب در بلوار سعادت قزوین و شهرک ناصرآباد، بازدید کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین نیز در ابتدای این نشست گفت:  ۲۶شهر استان تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب شهری استان هستند که ۶۳درصد دارای شبکه فاضلاب‌ هستند.

داراب بیرنوندی افزود: مهمترین اقدامات شهرستان آبیک، البرز و قزوین برای عبور از بحران تابستان حفر و تجهیز ۱۰حلقه چاه که خوشبختانه تا حدود زیادی به رضایت مندی مردم از عملکرد شرکت انجامیده است.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه آب‌های زیرزمینی تنها منبع تامین کننده آب شرب استان می‌باشد لزوم تسریع در اجرای پروژه آبرسانی از سد طالقان به منظور بهره مندی مفید و موثر مشترکان و برنامه ریزی صحیح روی منابع آب دو چندان است.

این مقام مسئول تصریح کرد: با پیش بینی اعتبار ۲۴۰میلیارد ریالی برای سال جدید ۳۸کیلومتر احداث شبکه فاضلاب در شهرهای مختلف استان با پیمانکاران قرارداد بسته شده که ادامه روند کار نیازمند رایزنی و پیگیری برای ترزیق اعتبارات متناسب است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین در خصوص وضعیت شبکه آبرسانی در بافت فرسوده قزوین گفت: در این بافت ۱۳۰کیلومتر شبکه آبرسانی قابل اصلاح و بازسازی وجود دارد که امسال حداقل ۱۵کیلومتر آن در صورت صدور به موقع مجوز و تزریق منابع مالی، اصلاح می‌شود.

وی در پایان مهمترین چالش شرکت آب و فاضلاب استان قزوین را کمبود اعتبارات عنوان و ابراز امیدواری کرد با پیگیری نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی این مشکل، حل شود.

آب و فاضلاب3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز