توسط حوزه هنری قزوین صورت گرفت؛

برپایی نمایشگاه اوریگامی در نگارخانه مهر

۱۳۹۷/۰۸/۲۱ - ۱۲:۱۸:۰۵
کد خبر: ۷۷۴۹۱۸
برپایی نمایشگاه اوریگامی در نگارخانه مهر
نمایشگاه اوریگامی، آثار کیارش ملکی در نگارخانه مهر حوزه هنری قزوین دایر شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ نمایشگاه اوریگامی، آثار کیارش ملکی با ارائه 20اثر (اوریگامی) برگرفته از هندسه فراکتال (ساختاری هندسی که با بزرگ کردن هر بخش از این ساختار به نسبت معین، همان ساختار نخستین به دست آید) در نگارخانه مهر حوزه هنری قزوین دایر شد .

ملکی در این باره گفت: اریگامی روش ارائهٔ اشکال است، که عمدتاً با خم کردن کاغذ حاصل می‌شود، برای ساختن شکل‌های کاغذی تنها وسیله مورد نیاز کاغذ است که در بعضی موارد از قیچی هم استفاده می‌شود.

وی افزود: کلیه آثار این نمایشگاه بدون کشیدن الگوی از پیش طراحی شده تولید شده اند، یعنی فقط  با بهره گیری از مهارت های ذهنی اندازه گیری، طراحی و اجرا شده است، همچنین برای ساخت و پرداخت هر تابلو تلاش کرده ام از اشکال هندسی ایرانی بکار رفته در کاشی کاری ها و نقوش بناهای تاریخی بهره گیری کنم.

ملکی خلق طرح‌های جذاب با استفاده از کاغذ آنهم با کمک تاهای هندسی را دغدغه ذهنی خود برشمرد و یادآور شد: اوریگامی فقط از تعداد کمی از تاهای گوناگون استفاده می‌کند، ولی همین تاها می‌توانند به روش‌های گوناگونی ترکیب شوند تا طرحهای متفاوتی ایجاد کنند. وی افزود:به‌طور کلی، این طرحها با یک برگ کاغذ مربع شکل آغاز می‌شود، که هر روی آن ممکن است به رنگ متفاوتی باشد و بدون بریدن کاغذ نیز ادامه می‌یابد.

این هنرمند عدم پیش بینی، بهره گیری از قوانین ساده، شکل گیری بر پایه تکرار، خودهمانندی و... را از مهمترین ویژگی های این آثاربرشمرد.

این نمایشگاه به مدت یک هفته همه روزه از ساعت 8تا 12 و 16 تا 20 جهت بازدید علاقه مندان دایر است.

حوزه هنری2

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز