مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تاکید کرد:

نقش بی بدیل تشکلها در کاهش آسیبهای اجتماعی

۱۳۹۷/۰۸/۲۴ - ۱۱:۱۴:۰۱
کد خبر: ۷۷۶۱۲۱
نقش بی بدیل تشکلها در کاهش آسیبهای اجتماعی
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین بر نقش بی بدیل تشکلها در کاهش آسیبهای اجتماعی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ مریم بیدخام مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین طی بازدید از دو سازمان مردم نهاد مؤسسه خیریه بنیان ازدواج استان قزوین و مؤسسه آسایش روز قزوین، بر حمایت بیشتر از سازمان‌های مردم نهاد تأکید کرد و افزود: تشکلها به عنوان بازوان اجرایی دولت  نقش بی بدیلی در کاهش آسیبهای اجتماعی دارند و در این راستا، دولت بر خود فرض می‌داند که زمینه و بسترهای حمایتی لازم را برای فعالیت تشکلها فراهم نماید و دفتر اجتماعی آمادگی این را دارد که از طرحهای ارائه شده توسط سمنها حمایتهای مادی و معنوی لازم را در جهت کنتزل و کاهش آسیبهای اجتماعی بعمل آورد.

وی گفت: توسعه پایدار بدون مشارکت مردم عملی نیست و سازمان‌های مردم نهاد بهترین بستر برای مشارکت مردم هستند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین ضمن ارزیابی فعالیت و رسیدگی به گزارش‌های عملکرد مالی و اجرایی این تشکلها بر لزوم انجام تکالیف قانونی تشکلها تأکید کرد و افزود: سیاست دولت حمایت از تشکلهای مردم نهاد است.

بیدخام  با بیان اینکه هدف از این بازدیدها، معرفی هرچه بیشتر آحاد جامعه با سازمان‌های مردم نهاد فعال استان و فعالیتهای آنان است اظهار کرد: اگر سازمان‌های مردم نهاد در استان فعال نبودند، حجم آسیب‌های اجتماعی بیش از وضعیت کنونی بود.

وی در ادامه با تاکید بر همکاری مردم با تشکلهای مردم نهاد خیریه  گفت: هر مقدار کمک‌های مردمی هدفمند و قانونمند شود هم آسیب‌ها کاهش خواهد یافت و هم مردم خیر با اطمینان خاطر می‌توانند کمکهای خود را به نیازمندان واقعی برسانند.

این مقام مسئول ضمن تشکر از مدیرعامل و اعضای  مؤسسه خیریه بنیان ازدواج استان قزوین در راستای کمک به زوجین جوان جهت تشکیل خانواده و تهیه ملزومات زندگی آنها این اقدامات  را ارزشمند توصیف کرد و افزود: رفع مشکلات و آسیب‌های اجتماعی نیازمند عزم عمومی و تلاش سازمان‌های مردم نهاد است.

دبیر هیأت نظارت بر سازمان‌های مردم نهاد استان تأکید کرد:  سازمان‌ها در انتهای هر سال می‌بایست گزارش عملکرد مالی و اجرایی خود را جمع بندی و پس از تأیید مدیران و بازرس تا اواخر اردیبهشت ماه سال بعد به دبیرخانه هیأت نظارت استان ارائه کنند.

در این دیدارها آقایان میرزائی مدیرعامل مؤسسه خیریه بنیان ازدواج استان قزوین و داود عباسی مدیرعامل مؤسسه آسایش روز به تشریح فعالیت تشکل خود پرداختند.

مؤسسه خیریه بنیان ازدواج استان قزوین با موضوع تسهیل ازدواج جوانان (برگزاری برخی دوره‌های آموزشی تحکیم بنیان خانواده و خرید جهیزیه برای اقشار نیازمند) و مؤسسه آسایش روز قزوین با موضوع کاهش آسیبهای اجتماعی (برگزاری دوره‌های آموزشی پیشگیری از اعتیاد برای والدین و دانش آموزان) فعالیت می‌کنند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری2

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز