مدیر کل دفتر امور شهری استانداری قزوین خبرداد:

بازدید مدیران آذربایجان شرقی از مجموعه پسماند قزوین

۱۳۹۷/۰۸/۲۶ - ۱۱:۱۰:۳۵
کد خبر: ۷۷۶۷۵۸
بازدید مدیران آذربایجان شرقی از مجموعه پسماند قزوین
مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قزوین از بازدید مدیرکل دفتر امور شهری وشوراها، شهرداران و مدیران دستگاههای اجرایی استان آذربایجان شرقی از مجموعه پسماند استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ "ایرج زاهد پور" مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قزوین با اعلام این خبر گفت: در این سفر که با هماهنگی این دفتر انجام شد تعداد 20نفر از شهرداران و همچنین مدیران دستگاههای  اجرایی استان آذربایجان شرقی از تجهیزات و امکانات مجتمع پردازش پسماند استان واقع در محمدآباد دیدن کردند.

زاهدپور توضیح داد: در ادامه نیز جلسه‌ای به منظور تبادل دانش و تجربیات دو استان در زمینه‌های مربوطه و راهکارهای همکاری  برگزارشد.

وی ابرازکرد: در راستای تجمیع زباله‌های استان در یک مکان که موجب تسریع در کنترل، نظارت و برنامه ریزی شده، اقدام به بازیافت و تبدیل به کود کمپوست و نیز دفن بهداشتی و جلوگیری از گسترش آثار زیانبار زیست محیطی کرده‌ایم و هم اکنون با همکاری استانداری و شهرداریهای استان در صددیم تا زباله‌های کل استان اعم از شهر و روستا به صورت یکپارچه و کاملا علمی در این سایت پردازش شوند.

فرزان مهر مدیرعامل مجتمع پردازش پسماند هم در این جلسه اعلام کرد: این سایت در سالیان گذشته توسط شهرداری قزوین پایه گذاری شده و در حال حاضر با ورود زباله 18شهر و 250روستای استان توانسته قدمهای مثبتی در راستای مدیریت یکپارچه پسماند بر دارد.

همچنین در این بازدید علیخانی مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای آذربایجان شرقی ضمن ابراز رضایت از تمامی مراحل پردازش و تقدیر از نوع دفن و مدیریت شیرابه‌ها و برنامه‌های آتی، کار این مجموعه را به نوبه خود از کم نظیر ترین کارها در کشور برشمردند که کمتر استانی به آن دست یافته است.

علیخانی ادامه داد: این کار را میتوان الگویی برای کل کشور دانست که تعداد زیادی از استانهای کشور راغب به همکاری و استفاده از این تجربه می‌باشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز