معاون عمرانی استاندار قزوین تاکیدکرد؛

لزوم توجه شوراها به نشاط و فعالیتهای اجتماعی

۱۳۹۷/۰۸/۳۰ - ۱۱:۴۹:۰۵
کد خبر: ۷۷۸۶۲۶
لزوم توجه شوراها به نشاط و فعالیتهای اجتماعی
معاون عمرانی استاندار قزوین بر لزوم توجه شوراها به نشاط و فعالیتهای اجتماعی بالاخص در میان بانوان تاکیدکرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ "علی فرخ زاد" معاون عمرانی استاندار قزوین در اولین نشست تخصصی و آموزشی شوراهای استان قزوین که به همت شورای اسلامی قزوین در آمفی تئاترقائم شهرداری برگزار شد، گفت: شوراها باید به نشاط و فعالیتهای اجتماعی بالاخص در میان بانوان توجه ویژه داشته باشند، و در تدوین بودجه سال 98 حتما این موضوعات را لحاظ کنند.

وی اذعان کرد: کسی که جایگاه شورا را درک نکرده باشد نمی تواند سختی کار اعضای شورا و انتظاراتی که از آنها وجوددارد را  نیزدرک کند.

این مقام مسئول تصریح کرد: افرادی که رای داده یا نداده اند، انتظارات متعدد و مختلفی از اعضای شورا  دارند که خیلی از این درخواست ها  در حیطه اختیارات شوراها نمی باشد.

فرخزاد افزود: امیدواریم با لایحه ای که قرار است به مجلس برود دامنه اختیارات شوراها افزایش یابد.

وی ضمن مهم برشمردن برگزاری دوره های آموزشی تاکید کرد: دوره های آموزشی  باید حداقل هر شش ماه یک بار در شهرهای مختلف برگزار شود و اعضای شورا بتوانند با بهره مندی از این کلاسها، تاثیرات مثبتی در مصوبات و تصمیمات مدیریت شهری داشته باشند.

این مقام مسئول با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیتها و اعتبارات تخصیص داده شده از سوی دولت، خاطر نشان کرد: دولت ظرفیتهای خوبی برای استانها در نظر گرفته و تخصیص آن برای استانها سقف خاصی نداشته و هر استانی زودتر درخواست کند می تواند سهم بیشتری را به خود اختصاص دهد.

وی ادامه داد: به طورمثال  دولت امسال نزدیک به هزار میلیارد تومان  برای اوراق تسویه در نظر گرفته و استان  قزوین با 53 میلیارد جذب اعتبار  در سال گذشته جایگاه استان دوم در کشور  بعد از اصفهان را در جذب این اعتبارداشت.

فرخزاد تصریح کرد: همچنین در حوزه بازآفرینی شهری در وزارت راه و شهرسازی نزدیک به 80میلیارد تومان اعتبار بازآفرینی شهری در استان داریم که نزدیک به 38 میلیارد آن به صورت نقدی و ما بقی نیز به صورت تسهیلات برای بافت های ناکارآمد در نظر گرفته شده است.

معاون عمرانی استاندار قزوین افزود: در این خصوص دوره هایی برای مدیران مالی شهرداری ها گذاشته شده  تا با اشراف و تسلط کافی بتوانند به خوبی از این اعتبارات برای استان استفاده کنند.

 فرخزاد در خصوص توزیع ارزش افزوده گفت: در نظر گرفتن معیار نفوس و جمعیت برای توزیع ارزش افزوده طبق برنامه ششم توسعه، باعث کاهش چشمگیر این اعتبار برای شهرهای کوچک شده و معضلاتی برای تامین هزینه این شهرها به وجود اورده است که امیدواریم با طرح لایحه دوفوریتی در مجلس این موضوع مرتفع شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز