دبیر فدراسیون کشتی در قزوین:

کشتی گیران نونهال از تختی الگو بگیرند

۱۳۹۷/۰۹/۰۷ - ۱۲:۳۶:۴۵
کد خبر: ۷۸۱۳۱۷
کشتی گیران نونهال از تختی الگو بگیرند
رضا لایق در قزوین: کشتی گیران نونهال و نوجوان کشور باید از ابتدا با مرام پهلوانی آشنا شده و از تختی الگو بگیرند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ رضا لایق دبیر فدراسیون کشتی در مراسم افتتاحیه مسابقات کشتی آزاد المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور در قزوین گفت: کشتی گیران نونهال و نوجوان کشور باید از ابتدا با مرام پهلوانی آشنا شده و آموزش ببینند و از تختی الگو بگیرند تا بتوانیم شخصیت هایی مانند تختی را به کشور تقدیم کنیم.

لایق اذعان کرد: در عرصه کشتی شاهد تولد فرزندان برومندی بوده ایم که توانسته اند در دلها جا باز کنند و ماندگار شوند.

وی افزود: پهلوانانی چون جهان پهلوان تختی که با گذشته سالها همچنان در قلوب مردم جا دارند نشان می دهد پهلوانی بر قهرمانی مقدم و آنچه جامعه به آن اهمیت می دهد روحیه جوانمردی و فتوت است.

دبیر فدراسیون کشتی یادآورشد: باید ورزشکاران ما بررسی کنند و ببینند تختی ها در این کشور چه کردند که در دلها نفوذ کردند و ماندگار شدند و همان روش را بکار گیرند.

وی اضافه کرد: باید در این المپیادها نونهالان کشور را با مرام پهلوانی آشنا کنیم تا آینده سازان کشور بدانند در عرصه ورزش می توانند پهلوان و مردمی باشند تا در دلها بمانند و شناساندن این مسیر از سوی مربیان ضروری است.

لایق بیان کرد: خوشبختانه استان قزوین با تربیت و تقدیم بزرگانی در گذشته کشتی مانند شعبان بابااولادی، مومنی و در حال حاضر احسان لشگری، الگوهای خوبی دارد که کشتی گیران نونهال می‌توانند در مسیر خود از مرام آنها یاد بگیرد و آنرا بکار ببندند.

وی اظهارداشت: شما نونهالان می توانید بر سکوهای قهرمانی بایستید و برای کشور افتخار آفرینی کنید به شرط آنکه از همین امروز ودر نونهالی به پهلوانی فکر کنید و در این راه گام بردارید.

در ادامه عباس علایی مقدم مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین گفت: اولین المپیاد استعدادیابی از یکم تا دهم در کشور برگزار می شود و قزوین میزبان دو رشته ورزشی شامل ووشو و کشتی است که تلاش می کنیم میزبان خوبی باشیم.

وی بیان کرد: مسابقات ووشو در شهر الوند برگزار شد و رشته کشتی هم در ۱۲ وزن بین ۱۵۰ ورزشکار برگزار می شود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز