در آستانه هفته پژوهش صورت گرفت؛

تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه بین المللی امام خمینی

۱۳۹۷/۰۹/۲۰ - ۱۲:۱۰:۰۰
کد خبر: ۷۸۶۵۱۷
تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه بین المللی امام خمینی
در آستانه هفته پژوهش و طی مراسمی با حضور مسئولان از پژوهشگران برتر دانشگاه بین المللی امام خمینی در زمینه های مختلف تجلیل شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه بین المللی امام خمینی در آستانه هفته پژوهش و طی مراسمی با حضور مسئولان در تالار دهخدا دانشکده علوم انسانی برگزار شد.

دانشگاه بین الملل2

در این مراسم دکتر نائینی رئیس دانشگاه ضمن تشکر از پژوهشگران و گرامی داشت هفته پژوهش بیان داشت: هفته پژوهش تجلی دیدار و تجلیل از زحمات شما پژوهشگران عزیز در یک سال گذشته است.

وی با بیان اینکه سرانه مقالات تولیدی دانشگاه  ۳/۵ برابر و رشد ۳۵۰ درصدی و انتشار و چاپ کتاب رشد ۴۰ درصدی و طرح های تحقیقاتی رشد ۳۵ درصدی داشته اظهار داشت: امروزه پژوهش سرلوحه کار ماست و کلید توسعه پایدار پژوهش است و برای حرکت بیشتر توسعه و بهره وری باید دانش بنیان باشیم و تا به امروز با پیشرفت های صنعتی، نظامی و پزشکی نشان داده ایم که می‌توانیم و این رشد باید شتاب بیشتری پیدا کند.

دکتر نائینی افزود: سوق دادن پایان نامه ها به سمت کاربردی شدن و حل مشکلات منطقه و کشور در قالب طرح های تحقیقاتی یکی از وظایف دانشگاه هاست رشد مقالات پراستناد نیز نشان می دهد که مقالات نه تنها از رشد کمی که از رشد کیفی نیز برخوردار است.

همچنین در ابتدای این مراسم  دکتر زندیه، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بیان داشت: شعار  هفته پژوهش در امسال با عنوان "پژوهش هدفمند، فناوری ارزش آفرین در خدمت تولید ملی" انتخاب شده است.

دکتر زندیه با اشاره به اینکه  فعالیت های پژوهشی دانشگاه بین المللی امام خمینی در سال های اخیر از رشد خوبی برخوردار بوده  با ارائه گزارشی بیان داشت: این دانشگاه دستاوردهای علمی، پژوهشی و تحقیقاتی ممتازی را به همراه داشته است.به طوریکه سرانه مقاله دانشگاه نیز در سال ۹۲ به میزان ۱.۳۹ بوده اما در پایان سال ۹۶این رقم به ۲.۰۲ رسیده است. همچنین مبلغ قرارداد های پژوهشی دانشگاه از یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال در سال ۹۲ به ۱۱ میلیارد و ۳۰۰میلیون ریال در سال ۹۶ افزایش یافته است.

وی  افزود: افزایش تعداد مقالات علمی پژوهشی از ۳۴۶ به ۶۱۹ مورد و همچنین تعداد کتاب های چاپ شده از ۲۱ به ۵۴ از دیگر موفقیت های پژوهشی این دانشگاه است.

دکتر زندیه همچنین گفت: طبق اطلاعات استخراج شده از پایگاه شاخص های اساسی علم ISI-ESI نشان می دهد تعداد ۵۳ دانشگاه و موسسه تحقیقاتی کشور در بین موثرترین های دنیا قرار گرفته‌اند که دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) نیز در بین دانشگاه های جامع در جمع موثرترین های دنیا قرار گرفته است.

وی افزود: براساس آخرین فهرست مقالات یک درصد برتر کشور که پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ISI منتشر کرده است، مقالات دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) از رشد قابل توجهی در سال‌های اخیر برخوردار بوده است.

وی خاطر نشان کرد: این دانشگاه همچنین بر اساس شاخص ها از نظر میزان استناد نسبت به کل مقالات ( موثرترین تولیدات علمی)، در دوره سه ساله ۲۰۱۵ تا۲۰۱۷ در بین دانشگاه های جامع کشور رتبه دوم را کسب کرد.

این مقام مسئول افزود: یکی از افتخارات این دانشگاه این است که در چند سال گذشته  استاد سعید عباس بندی عضو هیات علمی گروه ریاضی دانشگاه در فهرست دانشمندان یک درصد برتر جهان قرار دارد که طبق آخرین گزارش پایگاه استنادی جهان اسلام در میان پژوهشگران پراستناد سال ۲۰۱۸  نام ۱۶ استاد برجسته کشور نیز وجود دارد که پروفسور عباس بندی نیز جزو این ۱۶ پژوهشگر برتر می‌باشد.

وی با اشاره به موفقیت گروه رباتیک دانشگاه بیان داشت: کسب عنوان قهرمانی لیگ اختراعات در چهارمین دوره مسابقات کشوری رباتیک در گروه  مهندسی برق از دیگر موفقیت های این دانشگاه می باشد.

در ادامه تعدادی از پژوهشگران متنخب دانشگاه نظرات و پیشنهادات خود را درخصوص ارتقا فعالیت های پژوهشی بیان کردند.

در پایان از پژوهشگران برتر دانشگاه در سال ۹۷ در بخش های اعضای هیأت علمی پژوهشگر و دانشجویان پژوهشگر و مجری طرح پژوهشی خارج دانشگاه برگزیده، ارتباط با صنعت و پژوهش‌های کاربردی، گروه های آموزشی برگزیده دانشگاه تجلیل به عمل آمد.

دانشگاه بین الملل3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز