نماینده مردم قزوین در مجلس عنوان کرد؛

عملکرد شفاف شورای پنجم شهر قزوین

۱۳۹۷/۰۹/۲۱ - ۱۳:۰۰:۰۱
کد خبر: ۷۸۷۰۰۷
عملکرد شفاف شورای پنجم شهر قزوین
نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی عملکرد شورای پنجم شهر قزوین را شفاف ارزیابی کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ سیده حمیده زرآبادی، نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی نشست هم اندیشی با شهردار، اعضای شورای شهر و مدیران شهری با بیان اینکه تا کنون دوره پنجم شورای اسلامی شهر قزوین بسیار شفاف عمل کرده است گفت: موضوعات شهری باید به‌طور شفاف در اختیار عموم قرار گیرد تا مردم بدانند در هر بخش قصور از کدام ارگان بوده است.

 زرآبادی ی افزود: اقدامات مثبتی  در این دوره شهرداری و مجموعه مدیریت شهری انجام شده است که راه اندازی گرم خانه بانوان ازجمله این اقدامات است.

وی تصریح کرد: سهم نخبگان در مدیریت شهری باید به‌طور شفاف مشخص شود تا همه شاهد پیشرفت و توسعه شهر با استفاده از ظرفیت نخبگان بومی باشیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به اهمیت دیپلماسی شهری اشاره کرد و افزود: دیپلماسی شهری نباید شعار گونه و ویترینی شبیه آنچه در گذشته رخ داده  باشد و باید از آن به نفع شهر بهره برد.

این نماینده مجلس به عدم وجود هم‌‌افزایی میان دستگاه‌های استان اشاره کرد و افزود: درست است که  شهرداری باید در امور شهر پاسخگو باشد اما اختیار کافی را ندارد و هم افزایی دستگاه ها در پیشبرد امور می تواند راهگشا باشد.

زرآبادی ادامه داد: در بحث پسماند در ۲ مجتمعی که در استان ما هستند، اشکالات فراوانی وجود دارد که حتی می تواند مشکلات امنیتی ایجاد کند زیرا زباله های خطرناک استان‌های دیگر در استان ما انباشت و رها می‌شوند،  در حالی که در همان محل، منابع آب زیرزمینی وجود دارد.

وی یادآور شد: موضوع سختی کار آتش‌نشانان نیز در حال پیگیری است و توصیه می شود موضوع استفاده از ربات آتش‌نشان در آتش‌نشانی مورد بررسی قرار گیرد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه طرح جامع گردشگری و طرح تفصیلی جامع شهر قزوین چشم‌اندازی از آینده به ما نمی‌دهد، اظهار کرد: این موضوعات باید به‌طور یکپارچه با دید آینده‌نگرانه بررسی شود.

زرآبادی ادامه داد: به منظور ارتقای حوزه سرمایه گذاری در شهر قزوین نیز فرصت‌های سرمایه‌گذاری باید به صورت بسته تهیه شده و در اختیار سرمایه گذار قرار گیرد.

وی در ادامه به یکی دیگر از مشکلات شهری اشاره کرد و گفت: تأمین نیروی انسانی و نوسازی و افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی یکی از دغدغه های مدیریت شهری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز