مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین:

نمایشگاه اقتصاد خانواده در قزوین برگزار می شود

۱۳۹۷/۰۹/۲۷ - ۱۴:۰۴:۰۹
کد خبر: ۷۸۹۳۹۱
نمایشگاه اقتصاد خانواده در قزوین برگزار می شود
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین از برگزاری اولین نمایشگاه اقتصاد خانواده با رویکرد حمایت از مشاغل خرد و خانگی در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ مریم بیدخام مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین در سومین جلسه ساماندهی مشاغل خانگی و خرد، با اعلام این خبر گفت: این نمایشگاه 28 آذرماه در مجتمع تجاری مهر و ماه برپا می شود.

 مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین به بیان ضرورت موضوع ساماندهی مشاغل خانگی به لحاظ وضعیت معیشتی مردم بویژه افراد بیکار و دارای مشکلات اقتصادی پرداخت.

وی در این جلسه بر ضرورت مشارکت شهرداری در تأمین مکان مناسب برای عرضه ی محصولات تأکید و خواهان تأمین فضاهای مناسب از سوی شهرداری برای ایجاد بازارچه های فصلی و دائمی برای مولدین مشاغل خانگی و صاحبان مشاغل خرد تاکید کرد.

بیدخام با بیان اینکه  به مناسبت شب یلدا  با هماهنگی ‌های به عمل آمده  با اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری و مسئولین مجتمع تجاری  مهر و ماه مقرر شده نمایشگاهی با رویکرد حمایت از مشاغل خرد و خانگی و صنایع دستی برگزار شود یاداور شد: در این نمایشگاه جامعه هدف برخی دستگاه ها از جمله سازمان میراث فرهنگی، بهزیستی، هلال احمر، کمیته امداد، سازمانهای مردم نهاد فعال در حوزه کار آفرینی و اشتغال زایی حضور دارند.

وی اضافه کرد: قرار است این نمایشگاه به جهت حمایت از صاحبان مشاغل کوچک و خانگی پنج روز در هر ماه در قزوین برگزار شود.

بیدخام ادامه داد: با توجه به مسائل و مشکلاتی که پیش روی حوزه اشتغال وجود دارد، مشاغل خرد و خانگی ظرفیت بسیار خوبی دارند و با حداقل سرمایه قابل راه‌اندازی هستند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین با بیان اینکه امروزه کسب و کارهای خانگی به عنوان راهکاری مهم برای ایجاد اشتغال و درآمد در کشور و به ویژه در جهت کنترل و کاهش آسیبهای اجتماعی است، اظهار داشت: توسعه مشاغل خرد و خانگی یکی از سیاست های مهم برای کاهش بیکاری و اشتغال زایی است.

بیدخام ادامه داد: گسترش مشاغل خرد و خانگی و حمایت از آنها موجب تقویت تولید کالای ایرانی و بهبود فضای کسب و کار می شود.

این مسئول یادآور شد: از آنجا که استان قزوین ظرفیت بسیار خوبی در خصوص صنایع دستی و تولیدات خانگی دارد و با کم‌ترین هزینه ایجاد می‌شوند، یکی از مهم‎ ترین گام ها برای رفع بیکاری و به تبع آن کاهش آسیب های اجتماعی در استان به حساب می آیند.

وی، یکی از راههای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی را حمایت و توسعه مشاغل خانگی دانست و افزود: کسب و کار با حمایت از ظرفیت مشاغل خانگی یکی از زمینه‌های افزایش مشارکت مردم در اقتصاد و از جمله راهکارهای مناسب برای توسعه اشتغال های خرد و متوسط به ویژه برای بیکارانی است که دارای مهارت کافی هستند اما نمی توانند جذب بازار کار شوند.

در این جلسه همچنین از سوی اعضا در خصوص چگونگی توانمندسازی برای بازاریابی محصولات و نیز استفاده از ظرفیت روزبازارها به عنوان محلی که در آن می توان با توجه به مزیت نسبی محصولات خانگی که به فروش کالا مبادرت نمود بحث و تبادل و نظر شد.

این جلسه با حضور اعضاء کمیسیون اجتماعی شورای شهر قزوین، مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده و معاون خدمت شهری شهرداری قزوین  در محل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری برگزارشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز