معاون بازآفرینی شهری راه و شهرسازی قزوین:

۳۱۷میلیارد برای بازآفرینی شهری پیش بینی شده است

۱۳۹۷/۰۹/۲۸ - ۱۳:۱۳:۳۳
کد خبر: ۷۸۹۷۸۳
۳۱۷میلیارد برای بازآفرینی شهری پیش بینی شده است
معاون بازآفرینی شهری راه و شهرسازی قزوین از پیش بینی اعتبار317میلیاردی برای بازآفرینی شهری در این استان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ رافع ناصری فر معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی با اعلام این خبر گفت: از این مبلغ  34 میلیارد و هفتصد میلیون تومان اعتبارات روبنایی، زیر بنایی و بهسازی فضای شهری توسط صندوق توسعه ملی و مابقی توسط شهرداری ها و دستگاه‌های عضو ستاد و شرکت بازآفرینی شهری تامین می شود.

وی افزود: بودجه دوم که منبع اعتباری دیگری برای طرح بازآفرینی شهری است، شامل بودجه ی شهرداری هاست و مبلغی بالغ بر 180 میلیارد تومان برای آن پیش بینی شده است.

ناصری فر بیان داشت: بودجه  سایر دستگاه های اجرایی عضو ستاد بازآفرینی که  شامل 19 دستگاه می باشند و همچنین اعتبارات شرکت بازآفرینی شهری ایران نیز مبلغی بالغ بر 103 میلیارد تومان میباشد.

وی گفت: اعتبارات صندوق توسعه ملی برای بازآفرینی شهری بهمن ماه سال 96 توسط رییس جمهور به دستگاه های اجرایی ابلاغ شد؛ سپس در جلساتی که در ستاد بازآفرینی شهری تشکیل شد و طی هماهنگی های به عمل آمده بین دستگاه های اجرایی استان و موضوعاتی که با استاندارمطرح شد، شهرها و محله های واجد شرایط هدف گذاری شد.

ناصری فر گفت: استان قزوین بیش از 1200 بافت فرسوده و ناکارآمد دارد و این شهرها و محلاتی که انتخاب شده اند، از برنامه اقدام مشترک استان خارج و در مسیر بازآفرینی هدف گذاری شده اند.

معاون بازآفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازی قزوین افزود: این اعتبارات ویژه شهرهای بالای پنجاه هزار نفر و مراکز شهرستان ها می باشد که در استان قزوین، یازده محله را در بر میگیرد.

ناصری فر بیان داشت: در استان قزوین هفت شهرستان مدنظر قرار دارد که شش شهر آن مرکز شهرستان و یکی از آنها دارای جمعیت بالای پنجاه هزار نفر است.

معاون بازآفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازی قزوین گفت: محلاتی که قرار است هدف بازآفرینی شهری قرار بگیرند؛ در شهرهای قزوین، الوند، تاکستان، بویین زهرا، آبیک، اقبالیه و آوج قرار دارند.

ناصری فر در توضیح محلات هدف استان قزوین بیان داشت: چهار محله بلاغی، امامزاده حسین، راه آهن و هادی آباد در شهر قزوین؛ مرکز شهر در الوند، راه اک و سردار جنگل در تاکستان،  محله فردوس در حاشیه راه آهن آبیک، مرکز شهر در بویین زهرا، محله اکبرآباد در اقبالیه که یک منطقه حاشیه نشین نیز هست و محله ی مرکزی و کاروانسرا در آوج محلات مورد نظر بازآفرینی شهری در استان قزوین می باشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز