معاون عمرانی استاندار قزوین:

شهرک مهرگان با چالش های جدی مواجه است

۱۳۹۷/۱۰/۱۰ - ۱۰:۴۲:۵۵
کد خبر: ۷۹۴۳۵۹
شهرک مهرگان با چالش های جدی مواجه است
"علی فرخزاد" در شورای مسکن استان قزوین: شهرک مهرگان به عنوان بزرگترین طرح مسکن مهر استان با چالش های جدی مواجه است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ "علی فرخزاد" معاون عمرانی استاندار قزوین در شورای مسکن استان با بیان اینکه رفع مشکلات زیرساختی و آموزشی در مسکن مهر ضروری است، اضافه کرد: هنوز بسیاری از زیرساخت های آموزشی در مسکن های مهر استان کامل نشده و شهرک مهرگان به عنوان بزرگترین طرح مسکن مهر استان در تامین پست برق و شبکه آب و فاضلاب با چالش های جدی مواجه است.

وی افزود: نیازها و تقاضاهای این شهر جدید از قبیل احداث تصفیه خانه، خط انتقال آب، مخزن ذخیره و... با سایر شهرها تفاوت دارد.

این مقام مسئول با اشاره به مشکل کمبود واحدهای تجاری در این شهرک گفت: می توان با آماده سازی و فروش اراضی این شهرک از افزایش قیمت اماکن، تخلف در ساخت و سازها و تبدیل پیلوت‌ها به اماکن تجاری جلوگیری کرده و نیازهای شهروندان را به اماکن تجاری تامین کرد.

معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: باید کمیته ای با عضویت بانک های عامل، دفتر فنی استانداری، راه و شهرسازی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و... تشکیل شود تا از ظرفیت ارزش افزوده املاک و اراضی مسکن مهر برای حل مشکلات این بخش استفاده شود.

فرخزاد گفت: بیشتر مشکلات مسکن مهر در استان قزوین به شهرک مهرگان و شهرستان های تاکستان و بویین زهرا مربوط است که حل بخشی از آنها به تامین اعتبار و برخی به تدبیر مدیریتی نیاز دارد.

وی ادامه داد: برخی متقاضیان در تعاونی های خود مالک و سه جانبه ساکن شده اند و باید برای حل مشکلات آنها در مرحله بعد از ساخت اقدامات لازم صورت گیرد.

این مقام مسئول گفت: می توان با استفاده از املاک و اراضی اطراف شهرک مهرگان که هم اکنون ارزش افزوده یافته اند برای حل مشکلات و تامین زیرساخت های مورد نیاز اقدام کرد.

معاون عمرانی استاندار قزوین خاطر نشان ساخت: بسیاری از معضلات اجتماعی و فرهنگی در مسکن های مهر استان وجود دارد که در جلسات شورای مسکن به آنها پرداخته نمی شود و می توان با استفاده از ظرفیت ارزش افزوده املاک و اراضی مسکن مهر برای حل مشکلات و تامین زیرساخت‌ها اقدام کرد.

فرخزاد گفت: شهرک مهرگان با 100 هزار نفر جمعیت که به زودی در آن مستقر می شوند دومین شهر پرجمعیت استان است و باید با استفاده از این ظرفیت ها و منابع مشکلات آن را حل کرد.

معاون عمرانی استاندار قزوین با اشاره به مشکلات پیمانکاران مسکن مهر، اضافه کرد: بسیاری از پیمانکاران این طرح ها به دلیل مشکلات پیش آمده تمام دارایی و اموال خود را از دست داده اند و امیدواریم برای آزادسازی ضمانت نامه های بانکی آنها اقدام شود.

فرخزاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تسهیلات بهسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکن روستایی، افزود: تاکنون از پنج هزار سهمیه تسهیلات روستایی استان قزوین تنها 340 مورد به عقد قرارداد منجر شده است چون روستاییان در خصوص ضمانت های بانکی با مشکلاتی مواجه هستند.

وی گفت: امروزه 50 درصد واحدهای روستایی استان مقاوم سازی شده اند و در برخی روستاها 100درصد واحدها فرسوده هستند که امیدواریم با برطرف کردن مشکل ضمانت بانکی گام های بلندی برای کمک به آنها برداشته شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز