مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین عنوان کرد؛

سفری ایمن و مطمئن با رعایت نکات ایمنی

۱۳۹۷/۱۰/۲۴ - ۱۰:۳۷:۱۶
کد خبر: ۷۹۹۸۶۸
سفری ایمن و مطمئن با رعایت نکات ایمنی
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین لازمه سفری ایمن و مطمئن را رعایت نکات ایمنی عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ افشین پیرنون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین گفت: رعایت و آگاهی از نکات ایمنی قبل از آغاز سفر و حین رانندگی در شرایط جوی برفی و بارانی کمک بسزایی به ارتقا ایمنی راننده و همراهان خواهد کرد.

پیرنون در خصوص بارش های پیش بینی شده گفت: بارش برف و باران یکی از پدیده های زیبای عالم هستی و به عنوان نعمت الهی موجب خیر و برکت است.

وی اذعان کرد: اما بی توجهی به نکات ایمنی در هنگام نزول این موهبت الهی بعضا موجب بروزحوادث ناگواری مانند سوانح رانندگی ناشی از لغزنده بودن جاده ها و...  می شود که همه ساله صدمات جانی و خسارت های مالی فراوانی را به جا می گذارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین در مورد تاثیر خودداری هموطنان از سفرهای غیر ضروری در ایام بارش های زمستانی گفت: هموطنان عزیز می توانند با خودداری از سفرهای غیر ضروری از سوانح و مسایل پیش آمده در جاده ها در هنگام بارش برف جلوگیری کنند و در صورت ضرورت سفر می توانند با همراه داشتن زنجیر چرخ و آگاهی از نحوه بستن آن، بررسی وضعیت باد لاستیک های وسیله نقلیه و همچنین لاستیک یدک، همراه داشتن آب و غذای کافی، لباس گرم و راحت، همکاری و توجه به هشدارهای ماموران پلیس راه و راهداران و... سفری ایمن و با برنامه داشته باشند.

پیرنون عنوان کرد: ضروریست که رانندگان و هموطنان پیش از آغاز سفر از پر بودن مخزن سوخت خودرو اطمینان حاصل کرده و همچنین از سیستم گرمایشی خودروی خود بازدید و در صورت وجود نقص حتما در جهت رفع آن اقدام کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده استان قزوین تصریح کرد: چنانچه شهروندان عزیز در روزهای برفی مجبور به سفر با خودروهای شخصی یا اتوبوس هستند بهتراست در چنین مواقعی با برنامه ریزی و رعایت نکات ایمنی و آگاهی از وضعیت راه ها و پیش بینی هوای ساعات و روزهای آینده سفر خود را آغاز کنند.

وی در خاتمه با آرزوی سفری ایمن در روزهای برفی برای شهروندان عزیز ضمن اعلام آمادگی راهداری و حمل و نقل جاده ای استان افزود: شهروندان عزیز قبل از آغاز سفر به منظور مدیریت سفر خود با بهره گیری از سامانه اطلاع رسانی راه های استان وکشور 141 از آخرین وضعیت راه ها اطلاع حاصل کنند.

این مقام مسئول اذعان کرد: این سامانه از طریق نرم افزار 141 نیز قابل دسترسی و همچنین از طریق برنامه بازار و یا تارنمای  www.141.ir به صورت رایگان قابل دریافت و نصب بر روی گوشی‌های تلفن همراه می باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز