مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی قزوین:

طرح ملی غربالگری سلامت ایرانیان در قزوین درحال اجراست

۱۳۹۷/۱۰/۲۴ - ۱۲:۴۹:۱۱
کد خبر: ۷۹۹۹۶۱
طرح ملی غربالگری سلامت ایرانیان در قزوین درحال اجراست
فاطمه تیموری: همزمان با ایام بزرگداشت مقام پرستار، طرح ملی غربالگری سلامت ایرانیان بالای 30سال در مراکز آموزشی- درمانی قزوین در حال اجراست.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ فاطمه تیموری، مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی قزوین با اشاره به اجرای طرح ملی غربالگری سلامت ایرانیان در قزوین گفت: این طرح به صورت کشوری با همکاری معاونت پرستاری، معاونت درمان و معاونت بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراکز درمانی اجرا می شود.

تیموری اذعان کرد: این طرح به مدت پنچ روز و از ۲۲ تا ۲۶ دی 1397 در مرکز آموزشی- درمانی بوعلی سینا، ولایت، قدس، کوثر و شهید رجایی در حال اجراست.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی قزوین در ادامه افزود: در اجرای این طرح، فشار خون و قد و وزن (شاخص توده بدنی) مراجعین توسط پرستاران و نماینده معاونت بهداشتی دانشگاه، سنجیده، سپس اطلاعات در نرم‌افزاری که در اختیار پرستاران قرار داده شده است، ثبت و به وزارت بهداشت ارسال می شود.

تیموری در پایان توضیح داد: در این طرح، افراد پُرخطر، پس از شناسایی، به مراکز بهداشتی ارجاع داده می شوند و آموزش های مربوط به سبک زندگی سالم، پیشگیری از پُرفشاری خون، دیابت و موارد دیگر به آنان ارائه خواهد ‌شد.

 قبل از آغاز این طرح، موضوع طی نشستی به صورت ویدئو کنفرانس سراسری با حضور مدیران پرستاری مراکز مورد نظر، بررسی و نکات مورد نیاز، یادآوری شد.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی قزوین2

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز