معاون اقتصادی استاندار قزوین:

آسیب های اجتماعی پایه های نظام را سست می کند

۱۳۹۷/۱۰/۲۶ - ۱۲:۳۰:۰۱
کد خبر: ۸۰۰۷۷۷
آسیب های اجتماعی پایه های نظام را سست می کند
منوچهر حبیبی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین: آسیب های اجتماعی به ویژه اعتیاد به صورت خزنده و تدریجی پایه های نظام را سست می کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ منوچهر حبیبی معاون اقتصادی استانداری قزوین در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان که با حضور سعید عمرانی معاون قضایی دادستان کل کشور در زمینه مبارزه با مواد مخدر، قدرتی رئیس کل دادگستری، قاسمی دادستان و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی در استانداری برگزار شد گفت: برخی آسیب های اجتماعی به صورت خزنده پایه های نظام را سست می کنند که مواد مخدر در این میان از همه خطرناک تر است.

وی افزود: گاهی نمی توانیم آمار دقیقی از این آسیب ها در رسانه ها منتشر کنیم زیرا برخی سو استفاده می کنند اما باید بپذیریم در زمینه مواد مخدر نگرانی داریم چون در بین جوانان، دانشگاه‌ها و مدارس و روستاها ریشه دوانده و همه باید مبارزه با آن را جدی بگیریم.

حبیبی یادآورشد: متاسفانه مواد مخدر و اعتیاد یک واقعیت تلخ است لذا باید آگاهی بخشی کنیم تا خانواده ها و دستگاه های فرهنگی و رسانه ها پای کار بیایند و به ما کمک کنند.

وی افزود: در جنگ فرهنگی باید از روش های فرهنگی استفاده کرد تا به نتیجه رسیدومهمترین بخش کارهای فرهنگی موضوع پیشگیری است که در این عرصه باید به صورت گروهی و تیمی عمل کنیم و نهادهایی مانند شهرداری، بهزیستی، معاونت اجتماعی استانداری، پلیس و خیرین همه وارد صحنه شوند تا کارها نتیجه بخش باشد.

معاون اقتصادی استانداری قزوین یادآورشد: باید اداره ورزش و جوانان با توسعه فعالیت های ورزشی زمینه سرگرمی جوانان و پر کردن اوقات فراغت آنها را فراهم کند و نهادهای فرهنگی هم برنامه های هنری و دینی مناسبی برای کاهش آسیب ها داشته باشند تا به هدف برسیم.

وی بیان کرد: دسترسی به مواد نباید آسان باشد و کسی جرات کند به راحتی در توزیع و یا مصرف مواد مخدرهمکاری کند و در این میان نقش دستگاه های امنیتی و قضایی در برخوردهای قاطعانه بیشتر است.

حبیبی اضافه کرد: باید فضای استان به گونه ای باشد تا انجام کار مجرمانه توام با ترس و نگرانی باشد و در این میان صنعتی شدن مواد مخدر هم نگران کننده است.

معاون اقتصادی استاندار قزوین2

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز