استاندار قزوین خواستارشد؛

اجرای برنامه های نوآورانه دهه فجر در مدارس قزوین

۱۳۹۷/۱۰/۲۹ - ۱۲:۵۶:۱۵
کد خبر: ۸۰۱۸۰۶
اجرای برنامه های نوآورانه دهه فجر در مدارس قزوین
استاندار قزوین خواستار اجرای برنامه های نوآورانه دهه فجر در مدارس قزوین شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در جلسه شورای آموزش و پرورش قزوین که همزمان با هفته شوراهای آموزش و پرورش در استانداری برگزار شد گفت: برنامه های بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مدارس باید از کارهای تکراری دور شده و با همفکری فرهنگیان و کارشناسان به سمت نوآوری و خلاقیت پیش برود.

زاهدی افزود: هرچه در اجرای این برنامه ها با بهره گیری از نظرات فرهنگیان و هنرمندان به خلاقیت دست بزنیم به طور قطع تاثیر بیشتری بر دانش آموزان نسل جدید خواهد داشت.

وی اضافه کرد: البته در آستانه فرا رسیدن ایام فاطمیه و تقارن آن با دهه مبارک فجر این موضوع نیز باید مورد توجه آموزش و پرورش استان باشد.

زاهدی ادامه داد: در سال های اخیر که انقلاب اسلامی و تاریخ مبارزات علیه رژیم ستم شاهی با تحریف رو به رو است باید مساله چرایی انقلاب اسلامی با حضور مستقیم مبارزان انقلابی و زندانیان ساواک برای دانش آموزان تبیین شود.

وی از صدا و سیما نیز خواست در این ایام هم در جهت پوشش خبری برنامه های چهل سالگی انقلاب اسلامی و هم در تولید محتوای مناسب همکاری لازم را داشته باشد.

زاهدی در ادامه همچنین با اشاره به برگزاری همایش هویت کودک ایرانی اسلامی در قزوین گفت: برای تاثیرگذاری هرچه بیشتر این همایش بر جمعیت دانش آموزی باید تلاش بیشتری صورت گرفته و به آن فراتر از یک همایش نگریسته شود.

زاهدی خاطرنشان کرد: سبک زندگی ایرانی و اسلامی و هویت ملی موضوعی دیرینه است اما پرداختن به آن مساله جدیدی است که از نظر محتوایی باید غنای لازم را داشته باشد.

استاندار قزوین در بخش دیگری از سخنان خود بر توزیع متوازن و برقراری عدالت در سرانه فضاهای آموزشی شهرستان های استان تاکید کرد و گفت: در توزیع اعتبارات سال آینده باید نیازهای مناطق به فضاهای آموزشی و پرورشی اولویت بندی شده و همچنین ظرفیت خیران و آستان قدس رضوی نیز در احداث و تجهیز مدارس مورد توجه قرار گیرد.

زاهدی در ادامه به موضوع شهریه های بالای مدارس غیر دولتی اشاره کرد و گفت: شنیده شده برخی از مدارس غیر دولتی استان شهریه ای بالاتر از حد تعیین شده آموزش و پرورش دریافت می کنند که حتما باید ضمن بررسی صحت و سقم آن نظارت و رسیدگی شود.

استاندار قزوین بر لزوم استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس تاکید کرد و افزود: سیستم گرمایشی مدارس پرخطر و اولویت دار باید با تامین اعتبار در 2 ماه پایانی سال استاندارد شده و از وقوع خطرات و سوانح در مدارس استان پیشگیری شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز