معاون امداد و نجات هلال احمر استان قزوین:

دوره توان افزایی کاربری و نگهداری تجهیزات امداد و نجات در قزوین برگزار شد

۱۳۹۷/۱۲/۱۲ - ۱۳:۳۸:۴۸
کد خبر: ۸۱۹۴۴۶
دوره توان افزایی کاربری و نگهداری تجهیزات امداد و نجات در قزوین برگزار شد
حکمت اله هاشمی گفت: دوره توان افزایی کاربری و نگهداری تجهیزات امداد و نجات در هلال احمر قزوین برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ حکمت اله هاشمی معاون امداد و نجات هلال احمر استان با اعلام این خبر گفت: در راستای آموزش، حفظ و نگهداری تجهیزات امداد و نجات، یک دوره آموزشی با عنوان کاربری و نگهداری تجهیزات امداد و نجات با حضور 30 نفر از مسئولان امداد و نجات شعب، راننده ها و امدادگران استان در معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قزوین برگزار شد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قزوین اظهار کرد: فراگیران در این دوره آموزشی توانستند مهارت و تکنیک های استفاده از ست هیدرولیک، پنوماتیک، اره های چندکاره، اره های چوب بر، زنده یابها، نکات ایمنی، سرویس و نگهداری این تجهیزات را فرا بگیرند.

هاشمی در مورد اهمیت برگزاری این دوره بیان کرد: خدمت رسانی با کیفیت بالا با کاهش هزینه برای ما از اهمیت بسزایی برخوردار است از این حیث با رایزنی که با سازمان امداد و نجات انجام شد چهار متخصص در زمینه تجهیزات امداد و نجات را به استان دعوت کردیم که هم از حیث آموزش وهم تعمیر قطعات معیوب به ما یاری برسانند.

وی افزود: با توجه به اینکه قیمت تجهیزات امداد و نجات بسیار زیاد است یعنی ست نجات هیدرولیکی که داخل یک خودروی نجات قرار میگیرد و در پایگاه ها خدمات رهاسازی را انجام می دهد بالغ بر دویست میلیون تومان هزینه دارد که به طبع این اقلام در همه پایگاه های ما موجود است.

هاشمی ادامه داد: در بحث نگهداری ما باید به این موضوع توجه داشته باشیم که کوچکترین مشکل برای این دستگاه ها چون زنجیر وار به هم ارتباط دارند یعنی اگر مولد نباشد سایر تجهیزات به کار نمی آید بنابراین ما در صحنه های حادثه دچار مشکل می شویم.

وی عنوان کرد: با دعوت این متخصصین طی دو روز توانستیم علاوه بر آموزش نیروهای امداد و نجات استان،تعداد 30 قطعه از قطعات معیوب که اگر میخواستیم آنها را برای تعمیر برون سپاری کنیم  چیزی نزدیک به 100 میلیون تومان هزینه برای ما در بر داشت که به وسیله این نیروهای متخصص توانستیم در هزینه های تعمیرات نیز ، صرفه جویی داشته باشیم.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان در پایان یادآور شد: یکی از برنامه های در دست اقدام ما، تست از نجاتگر راننده ها و امدادگران است و دیگری در نظر گرفتن شایسته سالاری  در کلیه پایگاهها و فعالیت های امداد و نجات با  استفاده از نیروهای با دانش روز  و عملیاتی است تا بتوانیم در ارائه خدمات بسیار مطلوب عمل کنیم.

هلال احمر 2

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز