رئیس پلیس راهور استان قزوین مطرح کرد؛

آموزش همگانی، راهبردی موثر در کاهش تصادفات

۱۳۹۷/۱۲/۱۴ - ۱۴:۰۷:۲۷
کد خبر: ۸۲۰۵۶۱
آموزش همگانی، راهبردی موثر در کاهش تصادفات
رئیس پلیس راهور استان قزوین گفت: فرهنگ سازی و آموزش همگانی، راهبردی موثر در کاهش تصادفات به شمار می آید.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ سرهنگ مهرداد حسن پور رئیس پلیس راهور استان قزوین اظهار کرد: تصادفات رانندگی، خسارت های زیادی را به خانواده ها و جامعه وارد کرده است، با توجه به اینکه در برخی موارد این خسارت ها قابل جبران نیست، ضرورت دارد راهکارهای موثری برای جلوگیری از آن اندیشیده شود.

وی تصریح کرد: کاهش آمار حوادث رانندگی را نباید در عرصه فعالیت های یک سازمان جست و جو کرد چرا که در این خصوص دستگاه های مرتبط و از همه مهمتر مردم نقش بسزایی دارند و همگی باید مسئولیت خود را به خوبی اجرا کنند.

رئیس پلیس راهور استان نقش رسانه ها را در قانونمندی ترافیکی شهروندان مهم دانست و خاطر نشان کرد: یکی از راه های موثر در کاهش سوانح رانندگی؛ آموزش قوانین، اطلاع رسانی در خصوص عواقب تصادفات و ارتقا فرهنگ ترافیکی شهروندان است که استفاده از رسانه های جمعی یکی از ابزار های مهم در این رابطه به شمار می آید.

وی، بر لزوم توجه به رفع تمامی عوامل موثر در تصادفات از جمله حذف نقاط حادثه خیز تاکید و تصریح کرد: نقاط حادثه خیز سهم عمده ای از تلفات رانندگی را به خود اختصاص داده است که می طلبد مسئولان ذیربط برای حذف آن تدابیر لازم را اتخاذ کنند.

سرهنگ مهرداد حسن پور، فرهنگ سازی و آموزش را ضرورت کنترل ترافیک شهری عنوان و بیان کرد: برنامه ریزی برای آموزش شهروندان به منظور نهادینه کردن فرهنگ ترافیک از ضروریات ساماندهی معضل ترافیک و تسهیل در تردد به شمار می آید و در پایان به رانندگان شهر قزوین توصیه کرد که احتیاط و گذشت را در رانندگی سر لوحه خود قرار دهند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز