امام جمعه قزوین در مراسم روز ارتش:

ویژگی بارز ارتش اتحاد و همدلی است

۱۳۹۸/۰۱/۲۹ - ۱۰:۱۳:۲۹
کد خبر: ۸۳۵۶۹۱
ویژگی بارز ارتش اتحاد و همدلی است
نماینده ولی فقیه در استان قزوین در مراسم روز ارتش گفت: اتحاد و همدلی بین نیروهای مسلح در نظام دینی از ویژگی‌های بارز آنهاست و در هیچ جای عالم دیده نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین در مراسم روز ارتش و پیش از برگزاری رژه نیروهای مسلح استان قزوین با تبریک روز ارتش گفت: نیروهای مسلح در نظام دینی با نظام‌های دیگر تفاوت اساسی دارند و این تفاوت‌ها روحیه بخش و امیدآفرین است.

امام جمعه قزوین اظهار کرد: اتحاد و همدلی بین نیروهای مسلح در نظام دینی از ویژگی‌های بارز آنهاست و در هیچ جای عالم دیده نمی‌شود و تفاوت بین ارتش و سپاه تنها در لباس آنها است. نیروهای مسلح ما در هدف مشترک هستند و از قرآن و آرمان‌های الهی و دینی حمایت می‌کنند و محور این انسجام ولی فقیه و رهبر دینی است.

وی با بیان اینکه نیروهای مسلح در نظام دینی با فرمان خداوند بنیانگذاری شده‌ است، تصریح کرد: خداوند در آیه شریفه «وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ» تأکید می‌کند هر چه در توان دارید خود را برای مقابله با دشمنان‌ خداوند آماده کرده و خود را نیرومند سازید.

امام جمعه قزوین به ویژگی دیگر نیروهای مسلح در نظام دینی اشاره کرد و ادامه داد: خداوند درباره نیروهای مسلح نظام دینی می‌فرماید «خداوند کسانی را دوست می‌دارد که گوئی بنایی آهنین‌اند و در راه او پیکار می‌کنند و این مهم جایگاه والای نیروهای مسلح در نظام دینی را نشان می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اضافه کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های نیروهای مسلح در نظام دینی این است که خداوند تا پیروزی نهایی حامی و پشتیبان آن‌ها است و می‌فرماید «ای کسانی که ایمان آورده‌اید! اگر خدا را یاری کنید خدا نیز شما را یاری می‌کند و گام‌هایتان را استوار می‌دارد و نمونه‌ای از این حمایت را در دفاع مقدس مشاهده کردیم.

وی حمایت مردم و مستضعفان عالم از نیروهای مسلح دینی را از دیگر ویژگی‌های آنها برشمرد و افزود: خداوند خبر داده است که مردم و مستضعفان عالم حامی و پشتیبان نیروهای مسلح در نظام دینی هستند و امروز نیز مسلمانان و مستضعفان عالم به نیروهای مسلح جمهوری اسلامی دلگرم هستند.

آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: مستضعفان عالم از خداوند می‌خواهند تا از جانب خودش برای آنها پیشتیبان و یاری‌گر بفرستد و همه در سوریه، عراق، یمن، فلسطین و لبنان حمایت نیروهای مسلح اسلامی را از مسلمانان و مستضعفان مشاهده کردند.

وی با بیان اینکه نیروهای مسلح در نظام دینی تنها رسالت نظامی بر عهده ندارند، گفت: در سیل اخیر مشاهده کردیم اگر ارتش و سپاه نبودند، معلوم نبود چه بر سر مردم می‌آمد و این حضور در صحنه توسط نیروهای مسلح را همواره در بحران‌ها مشاهده کرده‌ایم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: خداوند وعده داده است که نیروهای مسلح در نظام دینی قطعاً پیروز در عرصه‌ها هستند و مسجّل کرده است که شایستگان عالم زمام امور را در دست خواهند گرفت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز