استاندار قزوین:

ارتش حافظ دستاوردهای نظام و انقلاب است

۱۳۹۸/۰۱/۲۹ - ۱۱:۵۸:۱۶
کد خبر: ۸۳۵۷۲۰
ارتش حافظ دستاوردهای نظام و انقلاب است
زاهدی در آئین رژه نیروهای مسلح استان به مناسبت روز ارتش: ارتش همیشه قهرمان در کنار سایر نیروهای مسلح و جان برکف جمهوری اسلامی ایران، حافظ دستاوردهای انقلاب و نظام است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین روز پنجشنبه در آئین رژه نیروهای مسلح استان به مناسبت روز ارتش گفت: خداوند را شاکریم که حیات ما را در نظام جمهوری اسلامی قرار داد تا توفیق خدمت رسانی به مردم را داشته و شکرگذار آن هستیم که امروز به عنوان خدمتگزاران مردم، قدردان از خود گذشتگی و مجاهدت های ارتش قهرمان باشیم.

استاندار قزوین با بیان اینکه اگر ثابت قدم باشیم نصرت الهی را نیز کسب خواهیم کرد، اظهار کرد: ارتش جمهوری اسلامی که با سربلندی هشت سال دفاع مقدس را پشت سر گذاشت و امروز نیز در کنار سایر نیروهای مسلح سرافرازانه از نظام مقدس و تمامیت ارضی کشور مقتدرانه دفاع می کند.

وی با بیان اینکه به دو دلیل عمده ایران در طول تاریخ همواره مورد توجه و طمع قدرت های بزرگ جهان قرار داشته است، تاکید کرد: دلیل نخست موقعیت استراتژیکی کشور ما در کنار آب راه ها و مسیر انتقال انرژی نفت و نیز واقع شدن در مسیر راه ابریشم بوده که دشمنان را برای دستیابی به منابع غنی آن به طمع واداشته است.

وی دلیل دوم طمع ورزی استکبار جهانی به خاک ما را پیروزی انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: تا پیش از پیروزی انقلاب، کشور ما را جزیره ثبات نام گذاری کرده بودند که این مساله نه به معنی وجود امنیت بلکه به دلیل حفاظت از منافع قدرت های بزرگ استکباری بود که با سرمایه های مردم این سرزمین و از طریق خلیج فارس و دریای عمان تامین کننده منابع نفتی آنان بودیم.

زاهدی افزود: بعد از پیروزی انقلاب، کشور ما به مرکزی الهام بخش برای جنبش های استکبار ستیزی و استقلال طلبانه ای تبدیل شد که منافع استعمارگران را در منطقه به خطر انداخت.

استاندار قزوین در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در ادامه قطع منافع مستکبران جهانی از سوی ایران، امروز اگر شاهد حضور سپاه و ارتش در کشورهای نظیر عراق و سوریه برای مبارزه با داعش هستیم این مساله براساس مقررات بین المللی و با دعوت آن کشورها صورت گرفته اما مساله این است که حضور آمریکاییان در این کشورها با کدام اجازه صورت گرفته است؟

وی با بیان اینکه آمریکاییان در حالی که از گذشته تا امروز مدام از حقوق بشر و رعایت مقررات بین المللی دم می زنند که خود هیچ گاه رعایت کننده آن نبوده اند، تاکید کرد: آمریکا و استکبار جهانی برای رسیدن به اهداف و مقاصد شوم خود و با به راه انداختن جنگ ها و تنش های منطقه ای و به خطر انداختن جان انسان ها، با زور و قلدری وارد کشورها شده و ضمن کشتار ملت ها هر نوع مقررات بین المللی را نیز زیر پا می گذارند.

زاهدی اضافه کرد: امروز ارتش جمهوری اسلامی نیروی مقتدر، سربلند، ولایی و متدینی است که به همراه سایر نیروهای مسلح تحت زعامت و رهبری ولی امر مسلمین جهان ضمن خدمت به نظام مقدس، نیروی عظیم مردمی را نیز پشت سر خود دارد.

در ادامه این مراسم نیروهای مسلح حاضر در میدان از مقابل جایگاه به رژه پرداختند.

 

نظر شما
پرونده ویژه