پرداخت خسارت به کشاورزان قزوینی

۱۳۹۸/۱۱/۰۱ - ۱۶:۵۵:۵۶
کد خبر: ۹۵۳۵۳۶
پرداخت خسارت به کشاورزان قزوینی
از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان خسارت به کشاورزان آسیب دیده از سیل پرداخت شده است.

به گزارش برنا از قزوین  مدیرکل مدیریت بحران استان گفت: استان قزوین هم امسال بر اثر حوادث غیر مترقبه بویژه سیل و خشکسالی دچار خسارت شد و کشاورزان زیادی دچار آسیب شدند.

قدرت الله مهدیخانی در خصوص خسارات پرداخت شده به آسیب دیدگان ناشی از حوادث غیر مترقبه افزود: در بخش کشاورزی امسال ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات برای خسارت در بخش‌های مختلف کشاورزی ابلاغ شده است.

وی بیان کرد: تاکنون ۱۴۳۷ فقره پرونده در استان برای خسارت دیدگان تشکیل شده است که برای بهره مندی از حمایت‌های دولت به بانک‌های عامل معرفی خواهند شد.

مهدی خانی اظهار داشت: در بررسی‌های انجام شده از سیل مشخص شد تعداد ۸۶۴ نفر از کشاورزان دچار خسارت شده اند که این افراد تاکنون ۱۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تاکنون خسارت دریافت کرده اند.

مهدیخانی ادامه داد: از محل اعتبارات بند «خ» ماده ۳۳ از سال قبل تاکنون ۱۱۳ میلیارد تومان تسهیلات از سوی دولت تخصیص داده شد که این اعتبارات برای ۱۸ هزار نفر از کشاورزانی که سر رسید قسط آنها از اول شهریور سال ۹۶ تا اول مهرماه ۹۷ بوده اختصاص می‌یابد تا وام آنها سه سال تمدید شده و دولت سود. کارمزد و دیرکرد این وام‌ها را پرداخت می‌کند.

مهدیخانی در خصوص همکاری استان در کمک رسانی به سیل زدگان کشورمان بحران دشت قزوین گفت: پس از جاری شدن سیل در استان سیستان و بلوچستان یکی از رسالت‌های ما کمک به هموطنان آسیب دیده است که در این راستا با توجه به وضعیت ایجاد شده با تشکیل جلسه شورای هماهنگی و با دستور استاندار مقرر شد مدیران دستگاه‌های اجرایی با مدیران هم طراز خود در این استان سیل زده تماس گرفته و نیازهای آنها را شناسایی و برای تأمین آن در حد ممکن اقدام کنند.

وی بیان کرد: در هفته گذشته ۴ دستگاه کامیون به همراه یک دستگاه لودر برای کمک رسانی به استان سیل زده اعزام شد.

مهدیخانی افزود: همچنین کمک‌های جنسی و اقلام مورد نیاز مردم سیل زده توسط جمعیت هلال احمر استان قزوین جمع آوری و توسط ۳ دستگاه کامیون به مناطق سیل زده سیستان ارسال شد.

وی بیان کرد: این اقلام شامل پتو، چراغ والور، مواد غذایی، پوشاک و مواد غذایی مورد نیاز بود که در اختیار سیل زدگان قرار گرفت

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین یادآور شد: همچنین روز گذشته یک دستگاه تریلر و کامیون از کمک‌های مردمی توسط بسیج به مناطق سیل زده ارسال شد.

مهدیخانی گفت. همچنین با تاکید استاندار قرار شد با تشکیل کمیته‌ای کمک‌های نقدی جمع آوری شده توسط دستگاه‌های اجرایی و مردم برای تعیین اجاره ماشین آلات سنگین در محل سیل زدگان هزینه کنند که این کار روند کمک رسانی را تسریع می‌کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز