معاون دادستان قزوین:

بیش از ۳۰ واحد صنفی متخلف پلمب شد

۱۳۹۸/۱۲/۱۳ - ۱۳:۱۱:۰۰
کد خبر: ۹۷۲۷۸۵
بیش از ۳۰ واحد صنفی متخلف پلمب شد
معاون دادستان عمومی و انقلاب قزوین از پلمب بیش از 30 واحد صنفی متخلف و تشکیل پرونده قضایی برای متخلفان خبر داد.

به گزارش برنا از قزوین، علی فولیان گفت: همانگونه که قبلاً تاکید شده، سلامت عمومی از مصادیق حقوق عامه است و در شرایط حساس فعلی که کرونا ویروس در بیشتر استان های کشور انتشار یافته، بحث سلامت و بهداشت عمومی بسیار حائز اهمیت است و همه باید تلاش کنند تا از شیوع این بیماری جلوگیری شود.

وی در ادامه افزود: دستگاه قضایی در راستای پیشگیری از وقوع جرم و احیاء حقوق عامه در حوزه بهداشت و سلامت عمومی ورود به موقع و جدی داشت و اقدامات مختلفی از جمله ممنوعیت عرضه قلیان، بازدیدهای سرزده از واحد های عرضه اقلام و لوازم بهداشتی، شناسایی انبارهای احتکار، برخورد بدون اغماض با محتکران و غیره را در دستور کار دارد و با جدیت دنبال می کند.

معاون دادستان مرکز استان بیان داشت: متاسفانه علیرغم هشدارهای گذشته، برخی واحدهای صنفی همچنان بدون توجه به ممنوعیت ها به فعالیت خود ادامه داده که در بازدیدهای بعمل آمده، تعداد 30 واحد صنفی بدلیل عرضه قلیان پلمب و برای متخلفان پرونده قضایی تشکیل گردید و همچنین حدود 500 آلات و ادوات قلیان جمع‌آوری شد.

علی فولیان همچنین گفت: در بازدید سرزده از داروخانه ها و مراکز عرضه لوازم بهداشتی، 1 داروخانه پلمب و حدود 5 داروخانه نیز بدلیل گرانفروشی و احتکار کالا اخطار پلمب دریافت کردند و همچنین مقادیر قابل توجهی از اقلام و لوازم بهداشتی احتکار شده کشف شد که با نظارت دانشگاه علوم پزشکی استان عرضه خواهد شد.

این مقام قضایی استان خاطرنشان کرد: گشت های مشترک در استان فعال است و بازدیدها و سرکشی ها به منظور جلوگیری از تخلفات احتمالی استمرار خواهد داشت و شعب ویژه رسیدگی در دادسرای مرکز استان تعیین شده و مجدداً به واحد های صنفی هشدار می دهیم که در صورت عدم توجه به ممنوعیت ها و ادامه فعالیت، برخورد دستگاه قضایی با آنها سخت و بدون اغماض خواهد بود.

معاون دادستان قزوین در پایان هشدار داد: به محض قطعی شدن آراء، حکم صادره و اسامی محتکران اقلام و لوازم بهداشتی را به جامعه اعلام خواهیم کرد.

گفتنی است شهروندان محترم می توانند تخلفات این حوزه از جمله گرانفروشی، عدم عرضه و احتکار اقلام و لوازم بهداشتی و غیره را جهت پیگیری از طریق سامانه پیامکی 09392658006 به دادستانی اعلام کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز