معاون سیاسی استاندار قزوین:

۱۱ هزار شهروند قزوینی به شکل حضوری تحت پایش کرونا قرار گرفتند

۱۳۹۹/۰۱/۰۶ - ۱۴:۲۵:۳۰
کد خبر: ۹۸۱۱۰۱
۱۱ هزار شهروند قزوینی به شکل حضوری تحت پایش کرونا قرار گرفتند
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: ۱۱ هزار شهروند قزوینی از ابتدای شیوع بیماری کرونا در این استان از سوی پزشکان مراکز بهداشتی به شکل حضوری تحت پایش این بیماری قرار گرفتند.
به گزارش برنا از قزوین، منوچهر حبیبی افزود: در همین مدت ۵۳ درصد جمعیت استان قزوین معادل ۶۵۲ هزار و ۵۱۴ شهروند به صورت غیر حضوری از سوی مراقبان بهداشتی تحت پایش و غربال بیماری کرونا قرار گرفته‌اند.
 
 
وی ادامه داد: پایش و غربالگری شهروندان قزوینی با هدف شناسایی بیماری کرونا از مهم‌ترین اهدافی است که با کمک مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی و سایر نهادهای بهداشتی در استان انجام می‌شود.
 
 
حبیبی به وضعیت ترافیکی استان در سایه کرونا اشاره کرد و گفت: از تاریخ ۲۵ اسفندماه سال گذشته تاکنون، میزان تردد و تصادفات خودروها در جاده‌های استان به ترتیب ۷۴ و ۸۱ درصد کاهش داشته است.
 
 
این مسئول با بیان اینکه مصرف سوخت در استان قزوین ۶۷ درصد کاهش داشته است، گفت: در همین مدت اقامتی در هتل‌ها، مهمانپذیرها و مسافرخانه‌های سطح استان به ثبت نرسیده است.
 
 
حبیبی در خصوص آمار تولید الکل طبی برای مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا در استان گفت: در همین مدت، یک میلیون و ۲۷۶ هزار و ۴۸۰ لیتر الکل طبی در ۲ واحد صنعتی استان تولید شده که ۳۸۵ هزار و ۵۰۰ لیتر آن صرف مصارف داخلی استان و ۸۹۰ هزار و ۹۸۰ لیتر آن بر اساس تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا به خارج از استان ارسال شده است.
 
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین به فعالیت ۲۶ واحد تولیدی در حوزه مواد ضدعفونی کننده علیه بیماری کرونا در استان پرداخت و تشریح کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون، ۸۳۸ هزار و ۵۸۴ لیتر مواد ضدعفونی کننده سطوح، پوست و ژل تولید شده که از این میان ۴۶۲ هزار و ۶۸۸ لیتر آن در داخل استان توزیع و مابقی معادل ۳۷۵ هزار و ۹۱۶ لیتر به خارج از استان ارسال شده است.
 
 
وی خاطرنشان کرد: ۴۸۷ هزار ماسک پزشکی و معمولی در سه واحد استان تولید و توزیع شده است که علاوه بر آن ۲۷ کارگاه نیز تحت نظارت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روزانه ۲۰ هزار ماسک تولید می‌کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز