معاون سیاسی استاندار قزوین:

اصناف متخلف از طرح فاصله گذاری اجتماعی، یک ماه پلمپ می‌شوند

۱۳۹۹/۰۱/۰۹ - ۱۳:۵۸:۱۹
کد خبر: ۹۸۲۰۵۷
اصناف متخلف از طرح فاصله گذاری اجتماعی، یک ماه پلمپ می‌شوند
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: اصنافی که در زمینه عرضه اقلام غیر ضروری فعالیت کرده و از طرح فاصله گذاری اجتماعی تخلف نمایند، یک ماه تعطیل و پلمپ می‌شوند.

به گزارش برنا از قزوین، منوچهر حبیبی گفت: طبق بخشنامه اجرایی طرح فاصله گذاری اجتماعی در ابتدا از اصناف و بازار خواسته شد که مراکز غیرضروری را با هدف جلوگیری و مقابله با ویروس کرونا تعطیل کنند، اما چنانچه صنفی به این توصیه‌ها توجه نکند، واحد صنف متخلف برای مدت یک ماه تعطیل و پلمپ شده و متصدی متخلف نیز به مراجع قضایی معرفی خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه در قوانین جزایی برای واحدهای صنفی که سلامت و بهداشت مردم را تهدید می‌کنند، مجازات‌های سنگینی در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: در این برهه زمانی که با شیوع ویروس کرونا مواجه هستیم، فعالیت واحدهای صنفی غیر ضروری، نه تنها هیچ فایده‌ای ندارند، بلکه خود عامل اصلی در تقویت زنجیره انتقال این بیماری است.

 

حبیبی تصریح کرد: بررسی و کارشناسی‌های انجام شده نیز نشان می‌دهد که بازار و مراکز فروش تجاری از مهمترین زنجیره انتقال بیماری کرونا به حساب می‌آیند و باید هرچه سریع‌تر برای کاهش حجم فعالیت آنها اقدام کرد.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین خاطرنشان کرد: این محدودیت و برخورد قضایی برای واحدهای عرضه اقلام غیر ضروری مردم بوده و شامل اصنافی که مایحتاج غذایی و دارویی مردم را عرضه می‌کنند، نمی‌شود.

 

حبیبی یادآور شد: عرضه اقلام مورد نیاز مردم در حوزه دارو و غذا به صورت ۲۴ ساعت انجام شده و مردم از این بابت نگرانی نداشته نباشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز