مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تاکید کرد :

کرونا نهادهای مدنی را برای مسائل پسابحران تقویت کرد

۱۳۹۹/۰۱/۱۳ - ۱۸:۰۰:۴۴
کد خبر: ۹۸۳۳۶۰
کرونا نهادهای مدنی را برای مسائل پسابحران تقویت کرد
مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: شیوع ویروس کرونا و مشارکت اجتماعی در راستای مقابله با این بیماری باعث شد تا نهادهای مدنی بیش از پیش برای مسائل پسابحران تقویت شوند.

به گزارش برنا از قزوین، مریم بیدخام در بازدید از برخی مراکز تولید ماسک و لباس ایزوله برای مقابله با کرونا که با محوریت سازمان‌های مردم نهاد استان راه‌اندازی شده‌اند، افزود: اگرچه نهادهای مدنی و سمن‌ها همیشه برای مشارکت‌های اجتماعی پیشگام بودند، اما کرونا سبب شد تا آمادگی این تشکلات برای بحران بعدی نیز حفظ و تقویت شود.

وی با بیان اینکه سرمایه‌های اجتماعی عامل ارتقای سلامت جامعه در عبور از بحران کرونا است، اضافه کرد: امروز تمام نهادهای مدنی و خیرخواهانه برای عبور از این بحران پای کار آمده‌اند و در یک میدان عملی در حال آموزش و آمادگی بیشتر برای بحران‌های بعدی هستند.

بیدخام تصریح کرد: کمک‌های خیرخواهانه مادی و معنوی تشکل‌های مردم نهاد در شرایط کنونی، نمونه بارزی از اهمیت نقش مردم در ایجاد وفاق ملی و مشارکت اجتماعی است که باید مورد تشویق و قدردانی قرار گیرد.

این مسئول تصریح کرد: سازمان‌های مردم‌نهاد استان قزوین از همان ابتدای وضعیت پیش آمده در استان و نیاز مبرم به اقلام پزشکی به صورت خود جوش و با نظارت دانشگاه علوم پزشکی اقدام به تولید ماسک، محافظ شیشه‌ای و لباس ایزوله بهداشتی کردند تا نیاز مردم تامین شود.

بیدخام بیان داشت: در برهه‌ای که بیشتر مردم در کشورهای اروپایی برای تامین اقلام غذایی و دارویی به فروشگاه‌ها حمله ور شدند، اما در کشور ما با وجود همه تحریم‌ها و کمبودها هیچ مشکلی در تامین مایحتاج مردم به وجود نیامد.

دبیر شورای توسعه و حمایت از سازمان‌های مردم نهاد استان قزوین با اشاره به تدوام همبستگی ملی در شرایط کنونی، گفت: هنوز هم افراد نیکوکاری هستند که داوطلبانه پا در رکاب یاری‌رسانی به هم‌وطنان خود گذاشته‌اند تا با اضافه شدن به چرخه تولید اقلام بهداشتی باری از دوش کشور در راه مبارزه با کرونا بردارند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز