معاون عمرانی استاندار قزوین:

ساخت و ساز در روستاهای دارای رانش به شدت کنترل شود

۱۳۹۹/۰۲/۱۱ - ۱۳:۳۴:۱۴
کد خبر: ۹۹۵۶۵۸
ساخت و ساز در روستاهای دارای رانش به شدت کنترل شود
معاون عمرانی استانداری قزوین گفت: با کنترل دقیق ساخت و ساز در روستاهای دارای رانش و اراضی شیب دار با مشارکت مردم باید برای جابجایی روستاهای آسیب پذیر و مقاوم سازی ساختمان ها اقدام کرد.

به گزارش برنا از قزوین، جلسه ستاد هماهنگی بحران با بررسی موضوع رانش زمین در روستای خوب کوه از توابع الموت شرقی صبح روز پنجشنبه در سالن باقرالعلوم استانداری قزوین برگزار شد.

علی فرخزاد در این جلسه گفت: مردم که در روستاها هستند امیدشان به ما مدیران است که حوادث را پیش بینی و برای آن تدبیر کنیم تا در زمان بروز حوادث کمترین آسیب را ببینند.

 

وی بیان کرد: همه ما مسئول هستیم تا آسیب و خسارت در رویدادها کاهش یابد لذا باید اولویت بندی کنیم و با میزان اعتبارات دستگاه جلو برویم.

فرخزاد تصریح کرد: هر دستگاهی با فراخور موضوعات نسبت به تقسیم اعتبارات، هماهنگی و اقدام مناسب را انجام دهد تا کارها معطل نماند.

معاون عمرانی استانداری قزوین یادآور شد: دستگاه‌های متولی باید مراقب باشند و رصد کنند تا در روستایی که با تهدید رانش روبرو هستند ساخت و سازی صورت نگیرد.

وی بیان کرد: توسعه کشت در اراضی شیب دار، پیشگیری از ساخت و ساز غیر مجاز باید در مناطق روستایی با برنامه باشد تا دچار چالش در آینده نشویم.

فرخزاد اظهار داشت: هر گونه ساخت و ساز در اراضی شیب دار با دقت بررسی شود و هر گونه توسعه کشت و فعالیت عمرانی باید با رعایت ملاحظات زیست محیطی و مدیریت بحران باشد و ساز و کار آن را خود مدیران پیش بینی و رعایت کنند.

 

وی اضافه کرد: در منطقه الموت غربی و شرقی هم جلسه مدیریت بحران تشکیل شود تا تدبیر لازم صورت گیرد.

معاون عمرانی استانداری قزوین یادآور شد: در جابجایی روستاهای آسیب پذیر اطلاع رسانی مناسب صورت گیرد تا مشارکت روستاییان در این زمینه بیشتر شود.

فرخزاد اظهار داشت: در منطقه الموت همواره با رانش زمین روبرو هستیم و برای آن لازم است تدبیر و برنامه لازم صورت گیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز