معاون استاندار قم:

اطراف کوه خضر نبی قم ساماندهی شود

۱۳۹۹/۰۴/۲۳ - ۰۹:۵۱:۱۹
کد خبر: ۱۰۲۸۵۱۹
اطراف کوه خضر نبی قم ساماندهی شود
معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم با تاکید بر ضرورت ساماندهی هر چه سریع‌تر اطراف کوه خضر نبی(ع) گفت: یکی از مهمترین دلایل نابسامانی این مکان، نظارت چند دستگاه حاکمیتی بر آن است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، یونس عالی پور درجلسه ساماندهی اطراف کوه خضر نبی(ع) اظهار داشت: این کوه  از جمله مکان‌های زیارتی و سیاحتی قم است که طبق اسناد تاریخی و اظهارات باستان‌شناسان قدمتی بالغ‌ بر سه هزار سال دارد و هرساله نیز میزبان گردشگران و بازدیدکنندگان بسیاری از سراسر ایران است.

وی بیان کرد: زمانی طلبه‌ها و علمای بزرگی برای عبادت و چله‌نشینی به این مکان مقدس می‌رفتند و این مکان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

عالی پور با تاکید بر لزوم ساماندهی هر چه سریع‌تر این مکان گفت: یکی از مهم‌ترین دلایل نابسامانی این مکان، نظارت چند دستگاه حاکمیتی همچون اوقاف و امور خیریه، بسیج، شهرداری، فرمانداری و استانداری بر آن است.

وی بابیان اینکه یک پتانسیل قوی اقتصادی در این مکان نهفته است، گفت: ساماندهی این مکان به پول نیاز ندارد بلکه باید این چند دستگاه و ارگان را دورهم جمع کرده و یک هیات امنا برایش تشکیل دهیم و این هیات امنا نیز ظرف حداکثر یک هفته آینده پیشنهادهای خود را برای ساماندهی اطراف کوه خضر نبی(ع) ارائه دهد.

عالی‌پور داشتن مدیریت واحد در این مکان را ضروری دانست و گفت: پیشنهاد می‌شود این مکان با رعایت همه ضوابط به بخش خصوصی دادهد شود.

معاون استانداری قم ادامه داد: عدم ساماندهی و کنترل این مکان سبب بروز برخی مشکل‌های اجتماعی و فرهنگی می‌شود و با ساماندهی آن میتوان به اشتغال و جلوگیری از بیکاری جوانان کمک کرد.

وی تصریح کرد: نابسامانی و عدم کنترل مکانی که مزار شهدای گمنام در آن قرار دارد و جایی برای عبادت عرفا و بزرگان دینی بوده دور از شان مسئولان استان بوده و باید هر چه سریع‌تر در خصوص ساماندهی آن اقدام کنیم.

عالی پور در پایان خاطرنشان کرد: مسئولان استان هر چه سریع‌تر برای ساماندهی اطراف کوه خضر نبی(ع) اقدام کرده و برای پیاده‌رو کردن آن اهتمام داشته باشند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز