رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم خبر داد؛

بیش از ۶۰ درصد قمی‌ها از ماسک استفاده می‌کنند

۱۳۹۹/۰۴/۳۰ - ۱۳:۳۳:۱۰
کد خبر: ۱۰۳۲۰۶۶
بیش از ۶۰ درصد قمی‌ها از ماسک استفاده می‌کنند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به استفاده بیش از ۶۰ درصد مردم قم از ماسک، گفت: سیاست ما پرهیز از هراس مردم و جلوگیری از عادی‌سازی در مقابله با کروناست.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، دکتر محمدرضا قدیر در نشست خبری  با اصحاب رسانه، در خصوص مدیریت بحران کرونا از ابتدای تشخیص در قم با همراهی و مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی اظهار داشت: 25 استان هم‌اکنون در شرایط هشدار است و باید مراقب بود که به وضعیت قرمز در شیوع کرونا نرسیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تضمین‌کننده قطع جریان انتقال ویروس است و استفاده از ماسک 90 درصد ابتلا به کرونا را کاهش می‌دهد، دراین‌باره بیش از 60 درصد مردم قم از ماسک استفاده می‌کنند.

وی تصریح کرد: تشخیص اولیه کرونا در قم 30 بهمن سال قبل اتفاق افتاد و با توجه به قرار گرفتن در آستانه انتخابات، در شرایط دشواری قرار داشتیم، اما اعلام به‌موقع این خبر یک آبرو برای نظام جمهوری اسلامی بود.

قدیر بیان کرد: در حال حاضر قدرت سرایت ویروس بیشتر اما مرگ‌ومیر ناشی از آن در قم کمتر شده است تا جایی که در روز گذشته هیچ آمار فوتی نداشتیم.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون 13 هزار و 665 تست بر روی افراد مشکوک انجام‌شده که 3 هزار و 340 تست از این تعداد مثبت بوده است، همچنین در این مدت 387 نفر در قم براثر شیوع کرونا جان خود را ازدست‌داده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم عنوان کرد: در این مدت بیش از 60 جلسه ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد.

وی گفت: در جهت تشخیص به هنگام، بیش از یک‌میلیون و 100 هزار نفر در قم غربالگری شده و بالغ‌بر 600 نفر برای انجام تست ثبت‌نام کرده‌اند، تمامی بیمارستان‌ها در جهت پذیرش بیماران دارای وظیفه هستند البته همه افراد نیاز به تست ندارند و در صورت نیاز بهترین تست، pcr است.

قدیر تصریح کرد: نسبت به اوایل خرداد، تعداد بستریان کرونایی سه برابر شده و 240 نفر در بیمارستان‌های قم بستری هستند که 110 نفر در بیمارستان کامکار و 50 نفر در بیمارستان فرقانی بستری هستند، به‌طورکلی میانگین سنی ابتلا به کرونا در قم 50 تا 60 سال است.

وی اظهار داشت: در بحران کرونا، آثار و برکاتی نیز به دست آمد که راه‌اندازی بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) با 60 میلیارد تومان و تأمین تجهیزات و تهیه دستگاه هوا و دیالیز و راه‌اندازی تانکر اکسیژن، بازطراحی و توزیع نیروی انسانی متناسب و حضور نیروهای جهادی و مردمی از آن جمله است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم عنوان کرد: در جهت کنترل بیماری، 40 میلیون ماسک تهیه شد و طبق تفاهم‌نامه‌ای در پیک اول کادر درمان در خانه معلم اسکان داده شد و در جهت نگهداری بیماران در نقاهتگاه نیز با مجتمع یاوران مهدی(عج) وارد قرارداد شدیم.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه معاونت بهداشتی 9 مرکز برای پذیرش بیماران سرپایی مشکوک در نظر گرفته شد و بیش از 34 هزار نفر پذیرش برای تست انجام شد، اخیراً نیز بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) با 231 تخت راه‌اندازی شد که یکی از مجهزترین بیمارستان‌های کشور است.

قدیر گفت: 214 میلیارد تومان مجموعه درآمد وصولی دانشگاه علوم پزشکی است که در مراکز درمانی توزیع شد، هرچند درآمد مراکز خصوصی ما کاهش‌یافته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سیاست ما پرهیز از هراس مردم و جلوگیری از عادی‌سازی در مقابله با کروناست و باید به سمت آموزش برویم، متأسفانه برخی از شهروندان مراسم‌هایی را برگزار می‌کنند که در افزایش ابتلا مؤثر است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز