رئیس کل دادگستری استان قم عنوان کرد

ساماندهی ارائه خدمات مشاوره در محاکم اطفال و نوجوانان

۱۳۹۹/۰۶/۲۹ - ۱۱:۵۷:۰۶
کد خبر: ۱۰۶۰۵۵۶
ساماندهی ارائه خدمات مشاوره در محاکم اطفال و نوجوانان
رئیس کل دادگستری استان قم از برگزاری جلسه شورای مشورتی با محوریت بهبود و توسعه فرآیند ارائه خدمات مشاوره در دادگاه اطفال و نوجوانان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حجت الاسلام والمسلمین علی مظفری گفت: به منظور اجرائی نمودن شیوه نامه ارائه خدمات مشاوره در دادگاه اطفال و نوجوانان موضوع مواد ۳۱۵، ۲۹۸، ۲۸۶ ،۴۱۰ و 599 قانون آئین دادرسی کیفری، شورای مشورتی مشاوره استان در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تشکیل گردید.

وی افزود: در این جلسه مقرر شد علاوه بر ایجاد شعب اختصاصی رسیدگی به جرائم اطفال و نوجوانان، در تمام مراجع قضایی اعم از دادسرا، بدوی، تجدیدنظر، نظامی و... ، ترتیبی اتخاذ شود تا مددکاران و مشاوران اطفال و نوجوانان بر اساس قانون حضور داشته باشند.

 رئیس کل دادگستری استان قم با اشاره به تشکیل پرونده شخصیت اطفال و نوجوانان بصورت تخصصی با استفاده از ظرفیت مددکاران و مشاوران مجرب خانم و آقا در استان، و بهره مندی از تمام ظرفیت های تأسیسات حقوقی و موجود در قانون آیین دادرسی کیفری مانند تعلیق مجازات، تعویق صدور حکم، آزادی مشروط، عدم اعزام اطفال به کانون حسب مورد و....  تصریح کرد: با اجرای این شیوه نامه، رسیدگی به پرونده های اطفال و نوجوانان بر اساس یک فرآیند علمی و تخصصی صورت می گیرد و اجرای موثر و کارآمد احکام قضایی را تضمین خواهد کرد.

مظفری تشخیص دقیق عوامل جسمانی، خانوادگی، اجتماعی و همچنین اختلالات روانی در ارتکاب جرم و تشکیل پرونده شخصیتی جامع و ارائه ی آن به قاضی، ارائه اطلاعات حاصل از مصاحبه تشخیصی و جلسات مشاوره به قاضی پرونده، به منظور دقّت در صدور حکم، به نحوی که در کاهش جرم و عدم تکرار آن مؤثر واقع گردد، کاهش خطر بازگشت و تکرار رفتار مجرمانه در سنین بالاتر و پیشگیری از وقوع جرم های سنگین تر و پیشگیری از ورود طفل و یا نوجوان به کانون های اصلاح و تربیت تا حد امکان، ایجاد خودباوری و تقویت آن، خودپنداره مثبت، خودکنترلی، خودآگاهی و خودشناسی، کمک به بازتوانی کودک و نوجوان در جهت رشد و تشکیل خانواده سالم و کمک به باز اجتماعی نمودن و کسب هویت سالم کودک و نوجوان در جهت بازگشت به جامعه و ایفای نقش سازنده در فعالیت های اجتماعی را از جمله اهداف اجرایی شدن شیوه نامه ارائه خدمات مشاوره در دادگاه اطفال و نوجوانان برشمرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز