مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم خبر داد

۶ هزار بسته معیشتی در قالب طرح «شمیم حسینی» توزیع می‌شود

۱۳۹۹/۰۷/۲۰ - ۱۰:۰۹:۱۳
کد خبر: ۱۰۷۱۴۹۰
۶ هزار بسته معیشتی در قالب طرح «شمیم حسینی» توزیع می‌شود
مدیرکل اوقاف استان قم گفت: طرح شمیم حسینی در مراحل چهارم و پنجم و با اعتباری 20 میلیارد ریالی با هدف توزیع 6 هزار بسته معیشتی در بین نیازمندان اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری امروز در آیین چهارمین مرحله رزمایش بزرگ مواسات و همدلی که با عنوان «شمیم حسینی» برگزار شد اظهار کرد: سعی شده حداکثر پروتکل‌های بهداشتی اعلام شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا در تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی و برگزاری این مراسم رعایت شود.

وی افزود: در این مرحله 3 هزار بسته معیشتی از محل عواید موقوفاتی با نیت کمک به نیازمندان، تهیه شده که با شناسایی مراکز افق و توسط عوامل اجرایی بقاع متبرکه در محلات مختلف شهر توزیع می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به طرح شمیم حسینی سال گذشته عنوان کرد: این طرح به همت سازمان اوقاف و با هدف پشتیبانی از هیئت‌های مذهبی در سال 98 اجرایی شد ولی امسال به خاطر شیوع کرونا و عدم برگزاری مراسم مذهبی مانند گذشته، تغییراتی در طرح به وجود آمد به این ترتیب که کمک‌ها به سمت تهیه بسته‌های معیشتی و توزیع در بین نیازمندان سوق یابد زیرا به خاطر وضعیت امروز و همچنین شیوع کرونا، شرایط اقتصادی برخی خانواده‌ها مناسب نیست.

وی ادامه داد: مرحله نخست طرح مواسات و همدلی پیش از نوروز 99 اجرایی شد، مرحله دوم همزمان با ماه رمضان بود و همزمان با عید غدیر خم و روزهای نخست ماه محرم هم مرحله سوم را شاهد بودیم.

اسکندری عنوان کرد: مرحله چهارم امروز اجرایی شده و مرحله پنجم هم در دهه وقف خواهد بود؛ در مجموع این دو مرحله 6 هزار بسته معیشتی با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد ریال از محل عواید موقوفات خاص و درآمد بقاع متبرکه تهیه شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه هیئت امنا، مدیران فرهنگی و اجرایی بقاع متبرکه با همراهی خدام آستان مقدس امامزادگان کار اصلی را در این زمینه انجام داده‌اند گفت: ادارات اوقاف کار نظارت و پشتیبانی برای توزیع بسته‌ها را بر عهده دارند.

وی تصریح کرد: طرح مواسات و همدلی تنها منحصر به توزیع بسته‌های معیشتی نیست، از محل عواید موقوفاتی که دارای نیت‌های مختلفی هستند، تامین دارو و درمان رایگان بیماران نیازمند، آزادی زندانیان جرایم غیر عمد و مسائلی مانند اینها هم در دستور کار قرار دارد همچنین اشتغال‌زایی برای جوانان بیکار هم یکی دیگر از برنامه‌های اوقاف به شمار می‌رود که در این زمینه آموزش رایگان و تضمین خرید برای محصولات تولیدی مشاغل خانگی جزو برنامه‌های اصلی اوقاف و امور خیریه محسوب می‌شود.

اسکندری با بیان اینکه به زودی آموزش مرحله نخست با حضور 40 نفر از افرادی که ثبت نام کرده‌اند آغاز می‌شود گفت: برنامه‌ریزی برای آموزش 400 نفر تا پایان سال صورت گرفته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم از همه خیرین و واقفان دعوت کرد در حوزه‌های مختلف و برای رفع نیازهای جامعه، با وقف اموالشان به خیل عظیم نیکوکاران در طول تاریخ بپیوندند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز