رئیس سازمان بسیج سازندگی استان قم خبر داد

توزیع بیش از ۲۰۰ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان

۱۴۰۰/۰۲/۱۵ - ۱۲:۵۷:۳۶
کد خبر: ۱۱۷۴۸۰۳
توزیع بیش از ۲۰۰ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان
رئیس سازمان بسیج سازندگی استان قم با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای کمک های مومنانه به نیازمندان تصریح کرد: بیش از ۲۰۰ هزار بسته معیشتی سال گذشته تامین و بین نیازمندان توزیع شد که سهم سپاه از این تعداد بسته توزیع شده ۹۵ هزار بسته بوده است؛ همچنین فروردین امسال ۳۷ هزارو ۷۷۶ بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع کردیم.

سرهنگ محمود داوود آبادی در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات عمرانی سازمان بسیج سازندگی استان قم اظهار کرد: سال گذشته ۹۷ واحد مسکونی در روستای ابراهیم آباد از توابع معمولان که درگیر سیل اخیر در این منطقه شده بودند احداث کردیم و امسال نیز پس از وقوع زلزله در شهر سی سخت، در راستای لبیک به فرمان مقام معظم رهبری در کمک رسانی به مردم این شهر، احداث ۵۰ واحد مسکونی را با مشارکت مردم، خیرین و گروه های جهادی آغاز کردیم.

جانشین فرماندهی قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان قم از احداث ۲۱ واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد خبر داد و گفت: احداث این پروژه با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال به صورت مشارکتی از اسفند ماه آغاز شد که در این مدت بیش از ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی افزود: همچنین احداث زمین ورزشی، حفر چاه در ۴ روستا و بازسازی ۱۲۵ واحد مسکونی محرومین از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه عمرانی بوده است.

وی با اشاره به احداث مدرسه روستای چشمه شور گفت: آبرسانی به ۲۵ روستا را در دستور کار داریم که بخش عمده هزینه‌های این پروژه ها توسط خیرین تامین شده است؛ مجموعا برای این پروژه های عمرانی بیش از ۴۲ میلیارد تومان هزینه در بر دارد که بیش از ۵۰ درصد آن توسط مردم تامین شده است.

داودآبادی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای کمک های مومنانه به نیازمندان تصریح کرد: بیش از ۲۰۰ هزار بسته معیشتی سال گذشته تامین و بین نیازمندان توزیع شد که سهم سپاه از این تعداد بسته توزیع شده ۹۵ هزار بسته بوده است؛ همچنین فروردین امسال ۳۷ هزارو ۷۷۶ بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع کردیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۵۶۰ گروه جهادی در استان قم ثبت و مشغول فعالیت هستند بیان کرد: تامین اجاره بهای منازل توسط گروه های جهادی و طبخ غذای گرم از دیگر اقدامات انجام شده در این راستا بوده است.

وی با بیان اینکه بر اساس تقسیم بندی صورت گرفته استان قم به همراه روستاها شامل ۱۲۲ محله است گفت: سال گذشته ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پرداخت شده و برای ۷۳۶ نفر اشتغال ایجاد کرده ایم؛ سرانه اشتغال قریب به ۴۰ میلیون تومان است که این عدد در مشاغل خانگی با ۱۵ میلیون تومان محقق می شود.

 رئیس سازمان بسیج سازندگی استان قم با اشاره به وجود ۲۴۰ صندوق مردم یار در استان گفت: زیر مجموعه این صندوق ها بیش از ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر فعال هستند.

داوود آبادی به ظرفیت بالای نیروگاه های خورشیدی خانگی اشاره کرد و افزود: ۵۰۰ واحد سلولهای نیروگاه خورشیدی سهم استان است که مجموعا راه اندازی هر نیروگاه ۸۵ میلیون تومان هزینه داشته و آورده سی میلیون تومانی سهم سرمایه گذار است و مابقی از طریق تسهیلات تامین می شود که سرمایه گذار با ۶ماه تنفس می تواند پرداخت اقساط را آغاز کند؛ این ظرفیت در قم مغفول مانده و باید بتوان با استفاده از ظرفیت های اطلاع رسانی امکان تحقق آن را فراهم کرد.

 وی یادآور شد: در دهکده اقتصادی مقاومتی قم نیز در ۶ عرصه و ۱۸ رسته شغلی تمرکز کردیم تا الگوی اقتصاد مقاومتی را در کشور رقم بزنیم.

 داودآبادی اظهار کرد: در این دهکده تمرکز بر مشاغلی همچون دام و طیور، باغبانی، زراعت شیلات و گردشگری بوده و این دهکده در جاده قدیم قم کاشان فعال است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز