معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم خبر داد:

گردش مالی ۱۰۰۰ میلیارد تومانی تملکات در سال / شفافیت فعالیت‌های شهرداری قم

۱۴۰۰/۰۶/۰۸ - ۱۰:۱۵:۳۷
کد خبر: ۱۲۲۶۶۲۲
گردش مالی ۱۰۰۰ میلیارد تومانی تملکات در سال / شفافیت فعالیت‌های شهرداری قم
از حدود سه هزار میلیارد تومان گردش مالی در محدوده هزینه در شهرداری قم، حدود یک سوم تملک است و گردش مالی تملک در سال هزار میلیارد تومان است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سید مرتضی حسام نژاد با اشاره به سه وظیفه مهم و اساسی معاونت مالی و اقتصادی شهرداری اظهار داشت: پشتیبانی همه حوزهها ازجمله عمران، خدمات شهری و…، موضوع تملکات و تطبیق اقدامات شهرداری با قوانین سه وظیفه بزرگ این معاونت است.

وی با بیان اینکه پشتیبانی از حوزه‌های مختلف در شهرداری قم بیشتر به‌صورت غیرنقدی است، ابراز کرد: در بیشتر شهرداری‌های کشور این پشتیبانی به‌صورت نقدی است، اما در شهرداری قم ۷۰ درصد پرداخت‌ها غیرنقدی بوده که این موضوع مزیت و ظرفیت مهمی به‌حساب می‌آید.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم با تأکید بر اینکه این پشتیبانی در هر دو بخش کسب درآمد و انجام هزینه  تعریف‌شده است، تصریح کرد: بهدلیل قطبِ علم و زیارت بودن، جذابیت زیادی در خریدوفروش ملک و املاک در قم وجود دارد و شهرداری نیز با پشتوانه‌های قانونی از املاک برای پشتوانه طرح‌ها استفاده می‌کند.

وی موضوع تملکات در شهرداری را مورد توجه قرار داد و افزود: از حدود سه‌هزار میلیارد تومان گردش مالی در محدوده هزینه در شهرداری قم، حدود یکسوم تملک است و گردش مالی هزارمیلیارد تومانی به‌عنوان تملک در سال عدد بسیار بزرگی محسوب می‌‍شود که این معاونت در قالب کمیته تملک؛ سیاستگذار، مجری و تسهیل کننده این موضوع در شهرداری است.

حسام نژاد تطبیق اقدامات شهرداری با قوانین را یکی دیگر از وظایف این معاونت دانست و با تأکید بر اینکه عملکرد شهرداری شفاف است گفت: پاسخگوترین حوزه در قبال نهادهای نظارتی در شهرداری، معاونت مالی و اقتصادی است و امور قراردادها، کمیسیون معاملات، کمیسیون انتخاب مشاور، ماده ۱۴، ماده ۳۱ و … همه از بخشهای این معاونت هستند که حرکت قانونی شهرداری در همه حوزه‌ها را پیش می‌برند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز