استاندار قم: دستگاه ها زمینه فعالیت بانوان کارآفرین را تسهیل کنند

۱۴۰۱/۰۲/۲۸ - ۰۶:۵۳:۱۶
کد خبر: ۱۳۳۰۱۶۸
استاندار قم: دستگاه ها زمینه فعالیت بانوان کارآفرین را تسهیل کنند
استاندار قم با تاکید بر توجه جدی به ایجاد و توسعه مشاغل خرد و خانگی به عنوان عامل ثبات و پایداری اقتصادی جامعه گفت: دستگاه ها زمینه تسهیل فعالیت و موانع پیش روی بانوان کارآفرین استان را تسهیل کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سید محمد تقی شاهچراغی در نشست با بانوان کارآفرین قم در تالار امام جواد(ع) استانداری افزود: شرایط اقتصادی کشور به رغم ویژگی هایی که دارد، این الزام را به وجود آورده که به به بخش اشتغال خانگی و کارگاه های کوچک توجه شود.

وی خاطر نشان کرد : مطابق تجربه جهانی، مشاغل خرد از شاخص های یک اقتصاد پایدار به شمار می آید.

استاندار قم همچنین با اشاره به ضوابط و مقرراتی که دستگاه های مختلف اجرایی باید در رابطه با اشتغال اعمال کنند، بیان داشت: فعالان اقتصادی و کسانی که در حوزه اشتغال زنان فعالیت دارند، کلیه مشکل ها و دغدغه های خود را به معاونت هماهنگی امور اقتصادی استان منتقل کنند تا ظرف مدت یک ماه با تهیه گزارشی از مسائل مطرح شده، مشکل های آنان از طریق دستگاه ها و نهادهای ذیربط از قبیل سازمان صنعت، معدن و تجارت، اداره کل تعاون و رفاه اجتماعی و همچنین کمیته امداد امام (ره) و بنیاد برکت مورد پیگیری قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم نیز با اشاره به مشکل های بانوان کارآفرین برای دریافت تسهیلات خاطر نشان کرد: هر یک از کارآفرینان باید بررسی کنند، محصولی که تولید می کنند، مرتبط با کدام یک از دستگاه های اجرایی می شود.

محسن امیدیان در ادامه با بیان اینکه بیش از 10 دستگاه در استان، متقاضیان را برای گرفتن تسهیلات کارآفرینی به بانک های عامل معرفی می کنند، گفت: به عنوان نمونه اگر محصول تولیدی مربوط به بخش صنعت یا بهداشت و درمان باشد، باید فقط از سوی صمت یا دانشگاه علوم پزشکی رسیدگی شود.

معاون استاندار قم خطاب به بانوان کارآفرین گفت: در صورتی که برای معرفی به بانک، با مشکل یا موانعی مواجه هستید، به دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری مراجعه کنید.


انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز