برپایی ۲۰ نمایشگاه اقتصاد مقاومتی با حضور صاحبان مشاغل خانگی در قم

۱۴۰۱/۰۸/۰۱ - ۰۷:۵۱:۴۴
کد خبر: ۱۳۸۹۵۳۱
برپایی ۲۰ نمایشگاه اقتصاد مقاومتی با حضور صاحبان مشاغل خانگی در قم
مدیر اقتصاد مقاومتی سازمان بسیج سازندگی استان قم با تاکید بر لزوم حمایت ویژه از مشاغل خرد خانگی در راستای محرومیت زدایی گفت: در نیمه نخست امسال بیش از ۲۰ نمایشگاه اقتصاد مقاومتی برپا شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، محمد محمدی گفت: در 6 ماهه نخست امسال به همت بسیج سازندگی قم و در راستای محرومیت زدایی و حمایت از مشاغل خانگی بیش از ۲۰ نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در مناطق مختلف استان برپا شده و سه نمایشگاه دیگر نیز در آستانه راه اندازی است.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت ۲۱۶ صندوق قرض الحسنه برای حمایت از اشتغال خرد خانگی افزود: افراد کم بر خورداری که از این صندوق‌ها بهر مند می‌شوند و کسب و کاری برای خود راه می‌اندازند ما برای حمایت از آنان محصولاتشان را به صورت نمایشگاه عرضه می‌کنیم.

مدیر اقتصاد مقاومتی سازمان بسیج سازندگی سپاه استان قم با اشاره به همت جهادی و خودجوش برخی حوزه‌های مقاومت در برپایی نمایشگاه‌های اقتصاد مقاومتی در نواحی مختلف ادامه داد: در نمایشگاه‌های اقتصاد مقاومتی محصولاتی شامل انواع البسه، صنایع دستی مانند سفال، سنگ‌های تزئینی، صنایع چرمی و چوبی، عسل و مواد خوراکی خانگی متنوع و غیره... عرضه می‌شود.

محمدی با بیان اینکه استان قم یکی از قطب‌های البسه در حوزه مشاغل خرد به شمار می‌رود، ادامه داد: با توجه به اینکه استان قم ظرفیت خوبی برای تولید عسل دارد در تلاش هستیم با ایجاد تعاونی و صندوق‌های قرض الحسنه، استان قم در زمینه صنعت زنبوداری در حوزه مشاغل خرد خانگی به قطب تولید عسل کشور تبدیل شود.

مدیر اقتصاد مقاومتی سازمان بسیج سازندگی سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) استان قم با تاکید بر اینکه هدف بسیج سازندگی حمایت ویژه از مشاغل خرد خانگی در راستای محرومیت زدایی است، عنوان کرد: حمایت از جامعه هدف شامل زنان سرپرست خانوار و افراد کم بضاعت از طریق آموزش، اعطای وام اشتغال توسط دولت و یا مجموعه صندوق‌های قرض الحسنه است.

محمدی گفت: در بحث حمایت از مشاغل خرد خانگی از ظرفیت سازمان‌ها و اداراتی که در حوزه اشتغال گام بر می‌دارند نیز استفاده می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در خاکفرج با حضور ۲۰۰ زن سرپرست خانوار گفت: در این نمایشگاه کمیته امداد، بهزیستی، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هم افزایی و مشارکت داشتند.

مدیر اقتصاد مقاومتی سازمان بسیج سازندگی سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) در ادامه برپایی نمایشگاه‌های اقتصاد مقاومتی در پردیسان را مورد توجه قرار داد و گفت: این نمایشگاه‌ها به منظور عرضه محصولات بانوان توانمند به صورت محله‌ای در تمام مناطق پردیسان هر دو هفته یکبار برپاست.

وی در پایان هدف از برپایی نمایشگاه‌های اقتصاد مقاومتی را فراهم کردن بازار فروش مناسب، حمایت از مشاغل خرد خانگی کمک به اقتصاد محرومان و خرید ارزان قیمت و بدون واسطه در راستای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی عنوان کرد.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز