استاندار قم: همه ظرفیت‌های استان در خدمت زائران نیمه شعبان است

۱۴۰۱/۱۲/۱۱ - ۰۷:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۴۳۱۸۶
استاندار قم: همه ظرفیت‌های استان در خدمت زائران نیمه شعبان است
استاندار قم بابیان این‌که همه ظرفیت‌های این استان در خدمت زائران نیمه شعبان است گفت: ضروری است خود را در ایام نیمه‌ شعبان برای یک شرایط ویژه آماده کنیم و تسهیلات لازم در زمینه‌های گوناگون برای مردم فراهم شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سید محمدتقی شاهچراغی در جلسه ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر استان قم با اشاره به اینکه امسال هماهنگی ها بهتر از سال‌های گذشته شده است، خاطرنشان کرد: باید جدی‌تر در این موضوع برنامه‌ریزی شود و همچنین از ظرفیت‌های ملی بهره برد.

وی با بیان اینکه باید همه بسترهای لازم برای انعکاس جشن نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران و بلوار پیامبر اعظم (ص) از طریق رسانه ملی فراهم شود گفت: «مردمی بودن» مهمترین و برجسته ترین ویژگی این رویداد عظیم است که باید از طریق صداوسیما و رسانه ها بخوبی انعکاس داده شود.

وی افزود: در واقع مجموعه دستگاه‌های دولتی از یک اقدام مردمی حمایت می‌کنند و لازم است که در بخش‌های گوناگون از ظرفیت مردمی استفاده شود.

استاندار قم با بیان اینکه برگزاری مراسم نیمه‌شعبان برای توجه دادن مردم به امام حَیّ، زنده و حاضر (امام زمان(عج)) است، تصریح کرد: برای اینکه این اتفاق به‌خوبی صورت گیرد، لازم است که همه بضاعت‌ها پای‌کار بیاید.

وی بر لزوم تشکیل قرارگاهی برای ایام نیمه‌شعبان در مسجد مقدس جمکران تأکید و اضافه کرد: در ایام باید به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) و سایر نقاط استان نیز توجه لازم در امور مختلف صورت بگیرد.

ضرورت استفاده از همه ظرفیت رسانه‌ای قم در ایام نیمه شعبان

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم نیز در این جلسه با اشاره برگزاری جلسه کمیته اطلاع‌رسانی، بر استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان در بخش رسانه، برای پوشش آیین نیمه‌شعبان تأکید کرد.

احمد حاجی‌زاده با اشاره به اینکه در شرایط «جنگ ترکیبی» قرار داریم، اظهار داشت: باید همه برنامه‌ها در ایام نیمه‌شعبان «پیوست امنیتی» داشته باشند.

وی با بیان اهمیت توجه به مسائل امنیتی، خواستار مشارکت همه مجموعه‌ها در این زمینه شد و خاطرنشان کرد: به این مساله باید توجه ویژه شود و تمهیدات لازم اندیشیده شود.

استقرار ۶ دستگاه اتوبوس آمبولانس در جمکران

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم نیز در این جلسه، در زمینه مساله بهداشت گفت: در این زمینه چهار جلسه برگزار و هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های مرتبط انجام‌شده است و ۶ دستگاه اتوبوس آمبولانس در جمکران مستقر و نیز درمانگاه جمکران تقویت می‌شود تا خدمات درمانی مورد نیاز به مردم ارائه دهد.

محسن اروجی خاطرنشان کرد: ۲ فروند بالگرد برای نیمه‌شعبان در قم مستقر می‌شود و ۱۲ گروه بهداشتی برای نظارت بر ایستگاه‌های صلواتی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز