اختصاص اراضی ۴۸ هکتاری برای توسعه ۱۰ محله قدیمی قم

۱۴۰۱/۱۲/۲۲ - ۱۴:۱۴:۲۸
کد خبر: ۱۴۴۸۱۹۹
اختصاص اراضی ۴۸ هکتاری برای توسعه ۱۰ محله قدیمی قم
استاندار قم با بیان اینکه اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان برای پشتیبانی طرح‌های بازآفرینی شهری اختصاص یافته است، گفت: این اراضی برای ۱۰ محله قم ازجمله چهل اختران، دروازه ری، قبرستان نو، میدان مطهری و... در نظر گرفته‌شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سید محمدتقی شاهچراغی در دیدار مردمی و چهره به چهره با اهالی محله چهل اختران، با اشاره به تلاش‌های دستگاه‌های مختلف برای تعیین تکلیف و ساماندهی این محله شهری، اظهار داشت: با پیگیری‌هایی که از دولت شد، اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان برای پشتیبانی طرح‌های بازآفرینی شهری اختصاص یافت.

وی این موضوع را اقدامی مهم و تأثیرگذار برای شهر دانست و افزود: این اراضی برای ۱۰ محله قم ازجمله چهل اختران، دروازه ری، قبرستان نو، میدان مطهری و... در نظر گرفته‌شده که در حال حاضر قرارداد ۵ پروژه نهایی و مراحل اجرایی آن‌ها آغاز می‌شود.

استاندار قم با بیان اینکه نبود منابع و افزایش قیمت‌ها در گذشته سبب بلاتکلیفی پروژه ساماندهی چهل اختران شده بود، ابراز کرد: با همکاری بین دستگاهی، طرح ساماندهی محله چهل اختران باید تا پایان فروردین نهایی و روند اجرایی آن آغاز شود.

وی با درخواست برای تعیین کامل نظام مسائل این محله ازجمله مسائل فرهنگی، تجاری، خدماتی و... یادآور شد: پروژه ساماندهی چهل اختران دغدغه چندساله بوده و خوشبختانه تعیین تکلیف آن با سرعت در حال انجام است.

شاهچراغی مسائل اجرایی پروژه را زمان‌بر برشمرد و اضافه کرد: امیدواریم با همکاری اهالی محل، تملکات که مهم‌ترین و سخت‌ترین اقدام بوده به‌سرعت انجام شود.

وی از حل مشکلات بافت تاریخی شهر قم خبر داد و اضافه کرد: این طرح نیز نیاز به مصوبات در سطح ملی داشته که امیدواریم هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف و مشکلات مردم رفع شود.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز